Koutek reklamní tuposti:
"Rudoarmějci" v ČR -- největší (reklamní) nářez desetiletí?
11. 11. 2013 / Tomáš Koloc
Propagátorům plánovaného turné "Rudoarmějců" v ČR se podařil svého druhu rekord. Začíná už tím, že žádný sbor, který by se oficiálně jmenoval Rudoarmějci, pravděpodobně neexistuje ("Byli jsme překvapeni, že na plakátech v Praze je soubor prezentován jako Rudoarmějci, protože se jedná o Akademický soubor ministerstva vnitra, na rozdíl od Alexandrovců tedy nemá s Rudou armádou nic společného..." říká jejich mluvčí ZDE), a to i přesto, že přiložená verze plakátu jeho turné v nás posiluje víru dvěma synonymními adjektivy za sebou ("PŮVODNÍ ORIGINÁLNÍ sbor...") a navíc ztotožňuje 67 let neexistující Rudou armádu s ozbrojenými složkami dnešní Ruské federace ("... RUSKÉ armády").
Tři grafické perly
Protože se plakát skví na autobusové zastávce, na níž stávám, a zároveň jsem ho dostal do schránky, vím, že má nejméně dvě mutace; celostátní a krajovou. Na té naší krajové se kromě dvou celostátních grafických tupostí zaskvěla i třetí, na kterou můžeme být hrdi jen v našem kraji (viz. druhý, detailní obrázek).
Jsou to:
1. Rozmnožení řad "Rudé armády" vytvořením čtvrté, páté a šesté řady vojáků-zpěváků pomocí zkopírování původních (= originálních) tří řad a "postavení" jejich vlastních rozostřených obrazů za jejich záda.
2. Ti zpěváci-vojáci, kteří mají to štěstí, že jsou "praví a nerozostření", mají tu smůlu, že mají tvář vizuálně rozříznutou mikrofony, které jsou před ně "vhodně umístěny" (zřejmě coby metafora vokální skupiny...)
A konečně naše krajová specialita:
3. Prsa sbormistra, generála Elisejeva, se místo medailí blyští v tomto místě "dobře viditelným" emblémem ČEZu...
Rudá hvězda, symbol zločinného režimu (její užívání v dnes známé podobě bylo ujednoceno až Stalinem) ve jméně sboru už je jen třešničkou na tomto rekordním dortu.
Epilog
Celý propagační spektákl nakonec vyšel naprázdno, neboť týden před prvním koncertem bylo české turné sboru
zrušeno...
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
P
Vytisknout