O2: Omylem můžete dostat zničující pokutu
1. 11. 2013 / Ema Rousová
Reaguji na článek Jak O2 pečuje o své (bývalé) zákazníky v BL. Udělala jsem totiž nedávno podobnou zkušenost. Po ukončení smlouvy s mobilním operátorem O2 mi najednou přišel dopis, že mám zaplatit smluvní pokutu 6.000 Kč. Dopis přišel ve čtvrtek a termín zaplacení byl do neděle a nezapomněli mne upozornit, že když nezaplatím včas, budou mi účtovat úrok z prodlení.
Velmi mne to překvapilo, protože moje smlouva s O2 byla řádně ukončena a veškeré faktury byly zaplaceny v termínu. O2 jsem včas přes operátora oznámila, že stávající smlouvu nebudu prodlužovat a k jinému operátorovi jsem přešla až po ukončení této smlouvy.
Po obdržení dopisu se smluvní pokutou jsem zavolala operátorce, která uznala, že jsem smlouvu řádně vypověděla, a zařídila storno pokuty. Bylo to ale jenom telefonické ujednání, takže jsem napsala dopis do Teléfonicy (adresovaný k rukám ředitele společnosti) s požadavkem písemného potvrzení o stornování pokuty. Po čase mi takové potvrzení skutečně přišlo.
Takže teď už můžu klidně spát a nemusím se bát, že mi do domu vtrhne exekutor, nebo že mi nenápadně můj majetek někde vydraží.
Na tomto místě ale musím napsat, že jsem byla vždy se službami O2 spokojená, operátoři byli příjemní, smlouvu jsem ukončila jenom proto, že jsem se nechtěla smluvně vázat na další dva roky.
Postup ze strany O2 mi ale přijde jako nepřiměřeně tvrdý. Pokud umožňují vyřizovat některé smluvní záležitosti přes operátory, mělo by domluvené stoprocentně platit a nikdo by to už neměl zpochybňovat. Také doba pro zaplacení pokuty mi připadá neuvěřitelně krátká. Pro někoho sociálně slabého by takováto pokuta mohla být i existenčně zničující.
Vytisknout