KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:

Avon si dělá nárok na část jazyka. Nekupujte jeho kosmetiku

27. 4. 2012 / Štefan Švec

Kosmetická společnost Avon se soudí o to, aby u nás směla výhradně sama používat značku a slogan "Krásnější zítřek". (Viz ZDE.)

Další korporace se tu snaží zprivatizovat kus jazyka, který až do téhle chvíle patřil každému. Avon "krásnější zítřek" nevymyslel, jeho vlastní vklad ke vzniku sousloví i každého ze slov zvlášť je nulový. Zabrat ten slogan je jako obehnat si plotem metr dálnice, kterou zaplatili všichni. Jde o snahu zabrat něco, na co nemá jakákoliv firma žádné právo. Jazyk není Klondike, aby k němu každý přišel a vykolíkoval si kus, kde ještě zrovna nikdo nestojí. Nejde jen o dvě slova, ale o celý přístup k řeči. O to, co uděláme s jazykem, který jsme dostali od předků darem a měli bychom ho zase dát darem potomkům.

Nekupujte nic od lidí, kteří vám chtějí sebrat kus jazyka. Za krásnější zítřek bez Avonu.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 27.4. 2012