26. 4. 2009
Britská komerční televize - a nikdo - nemá z úspěchu Susan Boylové finančně nicVystoupení amatérské skotské zpěvačky Susan Boylové za posledních čtrnáct dní zhlédlo na YouTube více než 100 milionů osob. Britská komerční televize ITV však z toho nezískala ani korunu. Nedovolila totiž, aby se na stránkách s vystoupením Boylové zveřejňovaly reklamy, dokud ITV neuzavře smlouvu s firmou Google, která vlastní YouTube. |
Vzhledem k tomu, že nedošlo k dohodě, znamená to, že nikdo, ani ITV, ani YouTube, nevydělali nic na 100 milionech přístupů. Podle odhadů přišla britská komerční televize a produkční společnost pořadu You've Got Talent o částky ve výši 500 000 - 1,5 milionu liber. Přitom trpí britská komerční televize ITV výrazný poklesem reklamy a propouští stovky zaměstnanců. ITV se zřejmě dosud s YouTube nedohodla, protože YouTube si chce udržet kontrolu nad provozem na svém serveru. Jiným možným vysvětlením je, že generální ředitel ITV Michael Grade se staví nesmírně záporně vůči YouTube. Označil ji za "parazita", který žije z vykrádání televizních pořadů a zábavy, které vytvořily komerční televizní stanice. Grade z funkce ředitele ITV odchází a vztahy mezi ITV a YouTube se možná zlepší. YouTube argumentuje, že většina příjmů z reklamy plyne majiteli autorských práv. Avšak mluvčí YouTube dodal: "Majitelé klipů mívají různé priority. Někteří chtějí příjem z reklamy, jiný využívají našich služeb k reklamě svých televizních pořadů anebo vlastních internetových služeb." Podrobnosti v angličtině ZDE |