21. 1. 2009
POZNÁMKA NA OKRAJ:Bystrost v době krize, neboli Jak pomoci ne národnímu průmyslu, ale dovozcům autAutomobilový průmysl má velké problémy s poptávkou a bude mít zřejmě problémy ještě větší. Vlády ve Spojených státech, ve Francii a v Německu uvažují o tom, jak v téhle době pomoci před jinak hrozícím propouštěním. Že v Německu politikové v této situaci zase jednou jednali příkladně, o tom něco v téhle poznámce... |
Automobilky Chrysler a General Motors dostanou do konce března od americké vlády celkem 17,4 miliard dolarů na výpomoc z nouze, ačkoliv stejně existují obavy, zda to těm firmám k záchraně vůbec může stačit. I ve Francii se mluví o úvěru. 5 až 6 miliardami euro chce tamější vláda podpořit francouzské automobilky, ale formou protislužby chce, aby přestaly investovat do zahraničí a kupovali si součástky a provozní prostředky jen ve Francii . V Německu už nejde o půjčky: německá vláda se rozhodla rozdat prémie těm, kdo sešrotují své více než devět let staré auto a koupí si nové. Zajímavé na tom ale je, že ta prémie ve výši 2500 euro je zvlášť zajímavá pro lidi, kteří mají zájem o malé automobily. Ty se ale vyrábějí i v zahraničí, a proto se v Německu diskutuje o tom, jestli německá vláda náhodou nepomáhá jen firmám které do Německa auta dovážejí ze zahraničí. Asi tomu tak je, protože stačí dát si to vyhledávače heslo "prémie na sešrotování" "(Abwrackprämie)" a hned najdete inzeráty na auto zahraničních firem s odkazy na následující adresy: www.renault.de/abwrackpraemie, www.DACIA.de/Abwrackpraemie, www.mitsubishi-motors.de. Zajímavé vlastně taky je, jestli naše vláda zase jednou nevěděla, co dělá, když rozhodla o té prémii na sešrotování aut, nebo jestli chtěla cílevědomě pomoci zahraničnímu průmyslu. Ještě zajímavější ale je, proč tam už včera odpoledne nebyl inzerát firmy Škoda. Možná, že si vedoucí firmy VW přáli, aby takový inzerát nevyšel, anebo nechce vedení Škody prodávat v Německu příliš mnoho aut? Já nevím, co si o tom myslíte vy? |