6. 8. 2007
V rozvinutých zemích je kouření sociálně nepřijatelnéReklama na tabákové výrobky, rozvinutý a rozvojový svět |
Za jak nebezpečný se v rozvinutých demokraciích považuje obchod se smrtí, na němž se radostně podílí vládní mluvčí Tomáš Klvaňa, svědčí opatření proti inzerci tabákových výrobků v Británii: Téměř veškerá reklama na tabákové výrobky je nyní v Británii a v mnoha dalších zemích protizákonná. Avšak v mnoho chudších zemích tabákové společnosti nadále inzerují své výrobky a používají taktiky, které byly ve většině průmyslového světa postaveny mimo zákon, píší protikuřácké stránky Ash. Britské ministerstvo zdravotnictví zjistilo, že v zemích, kde byl zaveden zákaz reklamy na tabákové výrobky, poklesla spotřeba tabáku o 4 - 16 procent. Ve Velké Británii je reklama na tabákové výrobky v podstatě zcela zakázána od roku 2003. Od 14.února 2003 se nesmějí objevovat reklamy na tabákové výrobky na billboardech, v tisku ani nesmějí být rozesílány poštou. Sponzorování sportovních akcí tabákovými společnostmi je zakázáno od 31. července 2003 a sponzorování závodu Formule 1 tabákovými společnostmi je zakázáno od července 2005. Od 21. prosince 2004 je v Británii legální dělat reklamu tabákovým výrobkům pouze v místě prodeje, a to jedinou reklamou, která nesmí mít větší velkost než formát A5 (21 x 15 cm).Mezinárodní tabákové společnosti se pokusily tyto zákony zvrátit soudně, ale jejich žalobu odmítl britský Nejvyšší soud. Podrobnosti v angličtině ZDE |