21. 7. 2005
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
21. 7. 2005

Kampaň proti zdražení MHD pokračuje další protestní "černou jízdou"

tisková zpráva SocSol

Ve čtvrtek 21.7. se na základě dosavadních petičních a propagačních akcí uskuteční druhá demonstrativní protestní "černá jízda" jako součást kampaně proti zdražení MHD.

Předběžný harmonogram:

15:30 - 16:00 Petiční akce - výstup z metra Dejvická směr Vítězné náměstí

16:00 - 16:30 Černá jízda na stanici Skalka

16:30 - 17:00 Petiční akce - výstup z metra Skalka

17:00 - 17:30 Černá jízda na stanici Dejvická

17:30 - 18:00 Petiční akce - výstup z metra Dejvická směr Červený Vrch

Tato akce není v žádném případě zaměřena proti zaměstnancům Dopravního podniku, z nichž se řada sama pozastavuje nad hospodařením a praxí DP i tímto ničím nekompenzovaným asociálním krokem pražské radnic. Sami se naopak zřejmě stanou první obětí tzv. transformace, jejíž chaotický styl nejen zhorší pracovní podmínky, ale především podle našeho názoru připravuje do budoucna půdu pro omezení služeb DP jako veřejné služby - ať už vstupem dalších soukromých subjektů do pražské a příměstské dopravy nebo přímou privatizací. V tomto smyslu budeme podporovat veškeré aktivity zaměstnanců DP a jejich organizací, které se budou bránit podobným dopadům politiky města v pražské dopravě.

Ke kampani Socialistické alternativy "Budoucnost" se během července připojila další levicová organizace - Socialistická solidarita. Během srpna by pak mělo dojít ke koordinaci protestů s některými pražskými občanskými sdruženími, především se ale bude kampaň soustředit na aktivní zapojení veřejnosti, včetně ekonomického tlaku, jakým je předávání ne zcela projetých jízdenek dalším cestujícím, hlídky upozorňující cestující na kontroly revizorů atd.

Přesto, že probíhají další dvě kampaně - jedna mladých komunistů a druhá koalice menších stran (SZ, US-DEU a ED) - nevidíme prozatím vzhledem k jejich odlišnosti v požadavcích i praxi prozatím důvod slevovat ze samostatné kampaně. "Byl bych pro zdražení do 24 korun," uvedl předseda klubu Evropských demokratů Jiří Witzany ve Večerníku Praha 16.6.2005, což podle našeho názoru zpochybňuje upřímnost petice tří menších stran nejméně ze strany ED.

Také "odpor" US-DEU považujeme za zpochybnitelný vzhledem k faktu, že tato strana obecně prosazuje silně neoliberální a asociální politiku. Domníváme se proto, že obě zmíněné strany se pouze snaží politicky využít silného odporu Pražanů proti zdražení MHD. Požadavek této petice - aby o zdražení rozhodlo zastupitelstvo, nikoliv jen koaliční Rada ODS a ČSSD - má podle nás z jejich strany pouze za cíl zbavit se viny před pražskou veřejností s výhledem na příští volby. Další skepsi v nás vyvolal fakt, že na sbírání podpisů pod tuto petici byli najímáni brigádně studenti, čímž je zpochybněn skutečný aktivismus této akce.

Pro bezplatnou dopravu se kromě komunistů vyjádřil také liberální zastupitel Hvížďala. Tento požadavek zůstává z jejich strany pouhým populismem, protože oba subjekty dobře vědí, že nic takového v rámci zastupitelstva svými hlasy neprosadí. Zbývá nám tedy od nich patrně opět pouze doporučení "volte nás" pro příští volby. Komunisté doprovázeli svou kampaň také peticí v ulicích a zároveň slibovali přímé akce. Agenturní zprávy i některá média pak přinesla zprávu o protestní černé jízdě Komunistického svazu mládeže 27.6., o které bezpečně víme, že se nekonala.

Řešení vidíme proto narozdíl od těchto kampaní především v širokém zapojení veřejnosti i zaměstnanců do protestů proti zdražení, které může otevřít cestu i k prosazování dalších změn, včetně bezplatné dopravy, kterou si samozřejmě umíme představit velmi dobře také. Nebráníme se tímto ale možné koordinaci a spolupráci v případě, žezmíněné subjekty překročí stín prázdného politického představení.

V Praze dne 20.7.2005

Petr Jindra

Socialistická alternativa "Budoucnost"

KONTAKTY:

Socialistická alternativa "Budoucnost", ul. V Háji 4, 170 00 Praha 7, budoucnost@email.cz, http://budoucnost.misto.cz,

Socialistická Solidarita, P.O.BOX 1002, 111 21 Praha 1, info@socsol.cz, http://www.socsol.cz

                 
Obsah vydání       21. 7. 2005
21. 7. 2005 Tři stanice londýnského metra evakuovány v důsledku explozí rozbušek
21. 7. 2005 Dnešní útoky "byly zcela jiné než před 14 dny"
21. 7. 2005 Kdo studuje blížící se vyčerpání ropných zdrojů Jindřich  Kalous
21. 7. 2005 Dobrý rozhovor v Lidovkách Bohumil  Kartous
21. 7. 2005 Přistěhovalce donutí britská vláda, aby své výdělky posílali do zahraničí
21. 7. 2005 Je třeba je zabíjet Karel  Škrabal
21. 7. 2005 Bolestné poznání Alex  Koenigsmark
21. 7. 2005 Kam se valej, stará bytosti Václav  Dušek
20. 7. 2005 Irák: 25 000 zabitých civilistů, anebo víc než 100 000 za dva roky ?
21. 7. 2005 Kampaň proti zdražení MHD pokračuje další protestní "černou jízdou"
21. 7. 2005 Ano, jsem ekonomický fachidiot Pavel  Kohout
21. 7. 2005 Vláda plánuje ponížení a zničení kultury
21. 7. 2005 Jiří Vančura už nemá nic společného s Literárními novinami
20. 7. 2005 Reklama a hlasatelé zelené pravdy a lásky v Literárních novinách Štěpán  Kotrba
20. 7. 2005 S Klausem, nebo s Paroubkem? Jiří  Vančura
21. 7. 2005 Ještě k tomu jednoslovnému názvu státu Miloš  Dokulil
20. 7. 2005 O nutnosti zrušit trestní řád Zdeněk  Jemelík
20. 7. 2005 Americké univerzity vychovávají i hrobaře zahraničních zájmů USA Jozef Bohumil Ftorek
20. 7. 2005 Asijská spolupráce v širších souvislostech Miroslav  Polreich
20. 7. 2005 Premiér versus prezident Oskar  Krejčí
19. 7. 2005 Kyrgyzské intelektuálky: "Nejsme loutky americké zahraniční politiky" Jan  Čulík
4. 7. 2005 Hospodaření OSBL za červen 2005
22. 11. 2003 Adresy redakce