14. 6. 2004
Kampaň musí být údernáDesatero božích přikázání v reklamní praxiProtože kampaň musí být úderná, zvolili jsme téma Deseti božích přikázání podle církve římsko-katolické. Každý Evropan má tento morální kodex, ať chce či ne, nějak zarytý pod kůží, souzní s ním, oslovuje ho. V jedné korporaci se minulý týden v interním mailing listu objevil následující email rozeslaný všem zaměstnancům jedním z marketingových pracovníků, napsal nám jeden čtenář a pokračoval: Myslím, že tento text, napsaný vysokoškolákem s titulem MBA, výborně vystihuje, jaký typ uvažování a morálních postojů je v dnešním světě obchodu a reklamy prosazován. Jde mi o obecnou věc, nikoliv o konkrétní firmu. Proto jsem záměrně z dopisu odstranil název firmy a nahradil ho slovním spojením "Naše Korporace", uzavírá čtenář: |
Milí kolegové,
rád bych Vás informoval, že od 14.6.2004 poběží v médiích nová tisková kampaň na podporu značky Naší Korporace. Možná si ještě vzpomínáte, že minulý rok připravila agentura Tanagra pro Naší Korporaci tiskovou kampaň, která se zaměřovala na cílovou skupinu manažeřů firem a IT manažerů. Tvrzení kampaně bylo založené na faktu, že manažer či šéf je maximálně zaměstnaný člověk, který nechce být obtěžován ničím jiným než svým vlastním businessem. Tenkrát jsme tvrdili, že business je bitva o peníze, a pokud ji chcete vyhrát, my vám k tomu nabízíme naše služby. Nová kampaň připravená též agenturou Tanagra je ještě radikálnější než předchozí. Opět je postavená na tom, že businessmani, pokud chtějí být úspěšní, musí svému businessu obětovat všechno a nemají čas řešit nic jiného. Protože kampaň musí být úderná, zvolili jsme téma Deseti božích přikázání podle církve římsko-katolické. Tak jak je předkládá Bible. Každý Evropan má tento morální kodex, ať chce či ne, nějak zarytý pod kůží, souzní s ním, oslovuje ho. Pomocí "Přikázání" cílové skupině vzkazujeme: dobře víte, co se má a co se nesmí, a porušíte to leda kvůli svému businessu, který je vám nadevše, pro který žijete. Naše Korporace vám proto nabízí, že se postará o veškeré komunikace, abyste měli prostor a čas pro svůj život, zasvěcený businessu. Téma "10 přikázání" je ztvárněno výraznými černobílými detailními fotografiemi mužů, jejichž tváře mluví: čteme z nich námahu, sílu, charakter. Autorem fotografií je známý chorvatský fotograf Angelo Božac. Proč černobílá? Protože je naléhavá, výrazná, osudová, přitahuje pozornost a v záplavě reklamních tiskovin, hýřících barvičkami, odlišuje Naší Korporaci od ostatních. Doufám, že Vás naše nová kampaň zaujme a že se nám podaří naplnit plánované cíle. |