11. 2. 2004
Dostálův "kompromisní" návrh by byl ještě lepší, kdyby platil každý |
V otázce placení koncesionářských poplatků se blýská na lepší časy. Návrh na "bezreklamní" Českou televizi výměnou za navýšení koncesionářského poplatku na 150 korun, který předložila překvapivě včera ČSSD, je prvním koaličním krokem tím správným směrem. Dobrým prvním krokem - jen vydržet celý ten maratón. Dostálův návrh totiž zatím nijak neřeší problém několika set tisíc neplatičů, kteří ČT dluží stovky milionů. Ještě je tedy potřeba říci nahlas, že platit by měl každý občan, který má zdanitelný příjem a každý právní subjekt. Pak odpadne otázka, jak koncesionářské poplatky vybírat. Protože na výběr daní má stát mechanismus jednoduchý. A koncesionářský poplatek je také svým způsobem daň... Pokud Dostálův návrh projde, zvedne se poplatek nejprve v červenci, na sto korun. A ČT zároveň přijde o 0,25 procenta reklamy. Podruhé se poplatek zvýší o 25 korun v roce 2007 a reklama klesne na 0,3 procenta. A konečně v roce 2010 se bude platit už 150 korun - a obrazovka ČT bude bez reklamy. Záoveň by se mohlo už konečně začít uvažovat o pozvolném sloučení médií veřejné služby stejným tempem, jakým se začne stírat rozdíl mezi rozhlasovým, televizním a datovým vysíláním. Protože všechno to už jsou dnes jen jedničky a nuly. Začíná éra digitalizace. |