10. 6. 2003
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
10. 6. 2003

Nesmyslné závěry z nesmyslných premis

POLEMIKA

Nevidím jediný důvod, proč by se měl kterýkoliv novinář procházet po letňanské louce, aby zjišťoval stavební připravenost každého nového hypermarketu, který za Prahou vyrůstá a "odhaloval" nepravosti při jeho stavbě či v jeho zákulisí. Podobné jednání postrádá logiku.

Demagogie Jana Čulíka chce zřejmě zamezit jakékoliv kritice s poukazem na fakt, že každý kritik mohl "odhalit" podvod ještě předtím, než se stal. Vysvětlení, proč se tak nestalo, je jednoduché. Protože Český sen nezajímal nikoho do chvíle, než se stal morálním dilematem. Než podvod vyšel najevo jako tvůrčí záměr, financovaný z peněz daňových poplatníků a koncesionářů. Kolem Prahy je podobných garáží už skoro dvacet. Žádná z nich není o nic lepší než jiná a v žádné z nich nenakoupíte levněji než v kterékoliv jiné. Využívá je dva milióny lidí. Ku spokojenosti své i dotyčných obchodníků. To za prvé. A za druhé: reklamní kampaň byla provedena profesionálně do té míry, že ničím nevzbuzovala dojem z nějakého podvodu. Průměrná nízkorozpočtová kampaň na průměrný nízkorozpočtový "hyper" market - prostě garáž na předměstí. Včetně kufru plného peněz při placení kampaně v mediální agentuře (podobnou situaci jsem kdysi zažil na vlastní kůži, kdy jsem převážel čtyři milióny od klienta do mediálky firemním autem... V kufru :))). Ta iluze byla naprosto dokonalá až do dne, kdy se z českého snu o laciném nákupu stalo české zklamání a vzápětí rozhořčení. Ale tento příběh se začal psát až ono dopoledne, kdy stovky lidí narazily na houf pobavených novinářů a plátěnou stěnu - Český sen...

Post scriptum: Ty citylighty s reklamou na Český sen svítí v noční Praze ještě dnes... A ti novináři, kteří "věděli", neměli důvod kazit druhým "zábavu". Jedním z těch, kteří "věděli a nepověděli" byl i Tomáš Baldýnský. Nakonec to přece jen byl on, který na svém Baldachýnu přinesl informace první...

                 
Obsah vydání       10. 6. 2003
10. 6. 2003 Rozšiřování EU: problémy pro nové členy Vladimír  Rott
10. 6. 2003 Jak vyhrát čtvrtou světovou válku Markéta  Brousková
10. 6. 2003 Není dobrá a špatná reklama Antonín  Kosík
10. 6. 2003 Projekt Český sen poukázal i na nefunkčnost českých médií Jan  Čulík
11. 6. 2003 CVVM: 77 procent voličů se hodlá účastnit referenda o EU, 63 procent voličů souhlasí se vstupem
10. 6. 2003 Británie znovu vyloučila, že přijme v dohledné době euro
10. 6. 2003 Vladimír Špidla (?) uživatelům Seznamu
10. 6. 2003 Jak to bude v Evropské unii I. Jaroslav  Krajči
9. 6. 2003 Polsko řeklo ANO Evropské unii třemi čtvrtinami hlasů
10. 6. 2003 Obnova má v Nemecku tradíciu Tomáš  Kuchtík
10. 6. 2003 Nesmyslné závěry z nesmyslných premis Štěpán  Kotrba
10. 6. 2003 Bývalí členové RRTV se brání Petr  Štěpánek
10. 6. 2003 Nové internetové stránky Občanská společnost
10. 6. 2003 Diskuse o česko-rakouské spolupráci v rámci EU s Lídou Rakušanovou...
9. 6. 2003 Český sen trochu jinak Vlastimil  Čich
10. 6. 2003 Prečo mlčím? Andrej  Sablič
10. 6. 2003 Financie -- fenomenálna príčina existencie politických strán Miroslav  L'uba
9. 6. 2003 Český vstup do EU: Pozor na kocovinu, euroeufemisté! Josef  Brož
9. 6. 2003 O dětech popravených komunistů
9. 6. 2003 Případ Bobošíková, Válová a svoboda slova
9. 6. 2003 Postihy novinářů: již neheroldovat, lébrž nutno konat Karel  Mašita
4. 6. 2003 Konkurs na lektora češtiny pro Glasgow University
31. 5. 2003 Hospodaření OSBL za květen 2003
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech
5. 2. 2003 Pošta redakci