20. 9. 2002
Odbory ke krizové dopravní situaci v PrazeSoučasná situace hromadné dopravy v hlavním městě po povodňovém výpadku metra je krizová a chaotická a nadále se zhoršuje. Cestující, především zaměstnanci a studenti, ale také řidiči MHD - jsou vystaveni zcela nedůstojným podmínkám. Odpovědné orgány přesto činí vše nikoliv pro ulehčení této situace, ale evidentně kladou stále větší důraz na lepší "průjezdnost" města pro individuální automobilovou dopravu. Výsledkem jsou nejen kolony aut, ale také kolony hromadných dopravních prostředků včetně tramvají, k jejichž kumulaci na řadě míst dochází. Cestující, kteří nemohou nebo nechtějí využít osobní automobil, jsou tak ještě více stresováni nejistotou alespoň relativně včasného příjezdu do zaměstnání, do školy atd. V listopadu se do této situace zásadně promítne ještě summit NATO. |
Vzhledem k tomu, že situaci magistrát, Dopravní podnik a další orgány řeší velmi liknavě, vzhledem k tomu, že nereagují dostatečně na výzvy cestujících a řidičů z poslední doby (petice "Město pro lidi" nebo požadavky řidičů tramvají) sešly se následující odborové organizace a občanská sdružení, aby důrazně požadovaly: Dlouhodobě se domníváme, že by měly být přednostně investice do MHD preferovány. Na okrajích Prahy by měly být zřízeny bezplatné střežené odstavné plochy a jako důležitý doplněk by měl být např. pomocí sítě cyklostezek podporován tento druh dopravy. Praha totiž léta trpí také dopravní přetížeností, hlukem a smogem, které pouhé vybudování okruhu nevyřeší. Vyzýváme další odborové organizace a občanská sdružení, aby se ve svých podnicích, školách i místech bydliště připojili k tomuto prohlášení a k probíhající petici "Město pro lidi". V Praze 19. září 2002
|