29. 4. 2003
MZV ČR: "Kampaň ČT o vstupu do EU není součástí komunikační strategie české vlády"
Vyjádření MZV ČR k článku Miloše Dokulila "Memento 3. Jen o jedné přesvědčivé minutě" publikovanému 23. 4. 2003 v Britských listech ZDE
Ministerstvo zahraničních věcí ČR v součinnosti s vládou ČR připravilo informační kampaň ke vstupu ČR do Evropské unie, která běží již několik měsíců. Občané ČR jsou informováni například prostřednictvím informačních letáků a brožur, ve kterých jsou jim vysvětlovány výhody i nevýhody vstupu do EU, probíhají akce v regionech, a to prostřednictvím regionálních a městských evropských informačních středisek apod.... |
Odbor komunikační strategie MZV v dostatečném předstihu informuje širokou veřejnost a všechny skupiny obyvatelstva o problematice EU a všech aspektech, které budou mít vliv na občany ČR po vstupu do Unie. Ve všech regionech probíhají setkání s občany, jejichž počet zatím dosáhl úctyhodných 200, dále pak se zástupci státní správy a vlády, na kterém je vysvětlována problematika vstupu do EU, záležitostí týkající se referenda apod. Role Chantal Poullain a Jana Krause v cyklu diskusních setkání s občany je výlučně v rovině moderování diskuse. O evropské problematice hovoří přítomní zástupci ministerstva nebo místní správy. MZV ČR neangažuje v rámci kampaně žádné "herecké celebrity", jak by mohlo vyplynout z článku autora. Vláda ČR informuje občany vyváženým způsobem o vstupu do Unie, a to na základě jednotlivých kapitol, které obsahuje smlouva o přistoupení k Evropské unii. Hlavní část informační kampaně vstupu ČR do EU, kterou má na starosti také MZV ČR v rámci komunikační strategie vlády ČR, bude spuštěna 1. května 2003. Občané se s ní seznámí prostřednictvím TV, rozhlasu a billboardů. Kampaň, která běží na obrazovkách České televize, není součástí komunikační strategie vlády před referendem o vstupu ČR do EU a je čistě iniciativou ČT. Mgr.Jana Adamcová ředitelka Odboru komunikační strategie MZV ČR
|