Koutek reklamní tuposti:

Omezený prostor

22. 11. 2013 / Tomáš Koloc

Existují firmy, které zdražování kompenzují zábavou. Znal jsem firmu, která radikální zdražení svých služeb kompenzovala vznikem zákaznického časopisu s několikamilionovým nákladem (a patřičnými náklady...), jehož nic netušící čtenáři-zákazníci, jimž přistál ve schránkách, se měli ubavit k smrti, jen aby si nevšimli, že platí víc. Plynárenská společnost RWE na to šla jinak. Klientům, kteří od ní odebírají plyn, odmítla v časopise "Žijeme na plný plyn", ve kterém se dřív ceny plynu pravidelně objevovaly, nové ceny sdělit. Obvyklý ceník (který, jak píše autor námětu, pan Oskar Němeček, býval stejné velikosti jako přiložená odpověď) byl vystřídán zpola bílým místem (!) a zpola šalamounským vyjádřením mluvčí, která zákazníkům tautologicky sdělila, že "VEŠKERÉ KOMPLETNÍ ceny" nemůže časopis pro nedostatek místa zveřejnit. Zvědaví klienti (kteří přece všichni mají počítač...) ať se podívají na internetové stránky firmy...

Panu Oskaru Němečkovi za námět vřele děkujeme.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 22.11. 2013