Marketingová zabedněnost společnosti Vodafone

23. 8. 2013 / Bohumil Kartous

Investujte konečně raději do svých zákazníků a ne do drahých, vesměs dost přihlouplých reklamních kampaní, jejichž náklady poté následně svým zákazníkům vyúčtujete.

Zavolal mi včera operátor z call centra společnosti Vodafone, u které mám účet, jestli mám chvilku na představení novinek a možností. Říkám, že nemám, jestli by to nemohli poslat e-mailem. Rád bych se s tím seznámil, jistě bych tak mohl přijít na to, snížit vysoké částky, které si čeští operátoři za své služby účtují. Operátor to odehrál jednoduše: prý je toho hodně, pravil. Nevím, co tím chtěl říct. Jako že nejsem schopen přečíst delší text, nebo že správně neporozumím náročnému psanému projevu géniů z Vodafonu? Co je to za nesmyslnou odpověď?

Takže e-mailem to nejde, dobře, říkám, tak půjdu asi někam na pobočku, až budu mít čas, a tam se na to zeptám. Na pobočce prý mi ale nenabídnou takové možnosti, jako pán po telefonu. Jeho finální return.

Jak je k sakru možné, že když mi chce společnost Vodafone, u které utrácím měsíčně několik set korun, něco nabídnout, nemůžu si dojít na pobočku a tam nabídku zvážit, až na to budu mít čas? Co je to za nesmyslný požadavek? Jak je možné, že zákazníkovi, který projeví zájem, někdo takhle drze a tupě diktuje podmínky, za kterých musí na nabídku přistoupit? Kdo to marketingové stratégy firmy Vodafone naučil? Vypadá to, že berou lekce na finančních úřadech ...

Upozorňuji, že si v žádném případě nestěžuji na práci operátora, který mi volal. Dělá svoji práci, kterou mu někdo nařídil a za kterou je odměňován či penalizován podle toho, jak důsledně dodržuje pokyny. Stěžuju si na "inženýry", kteří vymýšlejí podobné "user angry" postupy, které zaručeně rozčílí každého, kdo nemíní přistoupit na to, že mu bude společnost Vodafone diktovat, jakou formou a kdy se má rozhodnout o tom, jak u ní bude utrácet své peníze.

Buďte tak laskavi a zamyslete se prosím nad tím, co děláte. Chápu, že po telefonu přesvědčíte statisticky více lidí než e-mailem a že váš systém je proto nastaven právě takto, ale buďte do té míry prozíraví a profesionální a vyjděte zcela jednoduše vstříc každému, kdo projeví zájem o jednoduše proveditelný, ale alternativní přístup.

Investujte konečně raději do svých zákazníků a ne do drahých, vesměs dost přihlouplých reklamních kampaní, jejichž náklady poté svým zákazníkům vyúčtujete. Já nestojím o prostinká videa s celebritkami otravnými svou všudypřítomností, svět bez nich je o poznání příjemnější. Nechci platit ze svého účtu jejich honoráře, což proti své vůli dělám, zato předpokládám, že mi společnost jako klientovi vyjde vstříc, rozhodně alespoň v těch nejpodstatnějších věcech. Mezi ně určitě patří možnost zvolit si místo, čas a způsob seznámení se s novou nabídkou.

Pokud je nějaká společnost schopna zajistit takovýto nenáročný servis, milerád Vodafone opustím.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 23.8. 2013