Bezmocný: Proč to ti Korejci sakra umějí?

7. 7. 2012 / Jan Čulík

Neuvěřitelně dramatickým thrillerem od první minuty byl v Karlových Varech v sobotu korejský thriller režiséra Young-joo Byuna Bezmocný. Mladý veterinář veze autem svou snoubenku s cílem představit ji rodičům před nadcházející svatbou. V dešti zastaví u benzínové pumpy a zatímco je mladík pryč, dívka z automobilu zmizí. Bez deštníku, motor prázdného auta dál běží. Zamilovaný mladý muž je zdrcen, dívka však zmizela beze stopy. Na pomoc při pátrání si přizve přítele, nadaného detektiva, který byl před časem vyhozen od policie kvůli korupci. Začne se odvíjet napínavý a neuvěřitelný příběh. Ukáže se, že dívka žila pod falešnou identitou, po dlouhém a intenzivním pátrání vyjde najevo, že se stala obětí finančních vyděračů, jimž dlužil její otec velké finanční částky a aby jim unikla, vytipovala si o samotě žijící mladou dívku obdobného zjevu a charakteristických rysů, zavraždila ji a ukradla jí její indentitu. Dynamický thriller se sociálním a psychologickým podtextem nenudí ani okamžik. Jak vznikne v určitém národě vyspělá filmová civilizace, jejíž produkty pak dokáží oslovovat svět? Co je zvláštního na dnešním Dánsku, Jižní Koreji, Rusku nebo třeba Rumunsku, že tohle dokáží a Česko většinou ne?

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 4.7. 2012