Koutek reklamní tuposti 33 - Prodám "Jahůdku à la marmeláda" (Značka: z jablek)

3. 9. 2011 / Tomáš Koloc

Jsou králové, kteří z úředního nařízení zakazují používat sůl, a úředníci, z jejichž nařízení se marmeláda nesmí jmenovat marmeláda, ale ovocná směs. Český reklamní fiškus ale úředníka přečural, a výrobek pojmenoval "ovocná směs à la marmeláda". Tento myšlenkový úkon ho však natolik vyčerpal, že jablečno-jahodovou směs nazval "Jahůdka".

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 2.9. 2011