Strana zelených, Evropští demokraté:
ODS využívá před volbami plochy, které však patří k prezentaci města
7. 10. 2010
tisková zpráva
(Praha -- 7. října 2010) Podle koalice Strany zelených a Evropských demokratů porušuje ODS základní pravidla předvolebního boje, když na nosičích venkovní reklamy společnosti JCDecaux umisťuje sdělení, která mají být určena k prezentaci hlavního města. Jedná se přitom až o několik set reklamních vitrín v Praze. Kandidát na primátora za Evropské demokraty proto dnes také podává podezření ze spáchání trestného činu.
Podle smlouvy mezi JCDecaux a hlavním městem Praha má být část ploch reklamních vitrín bezplatně poskytnuta městu výhradně k nekomerčním účelům. Druhou část pak může firma využít pro účely komerční. V případě nekomerčního využití se totiž jedná se o nefinanční kompenzaci za poskytnutí veřejných pozemků a exkluzivních práv na reklamu ve velikosti 1-9 m2. O tom, kdo obsadí nekomerční část ploch, rozhoduje podle smlouvy Rada hlavního města, kterou zcela ovládá ODS. Tato strana podle koalice Strany zelených a Evropských demokratů uvedenou pravomoc zneužila a místa vyhrazená pro veřejně prospěšné účely obsadila vlastní předvolební propagací.
"Takový přístup je v rozporu se všemi pravidly a ohrožuje podstatu zastupitelské demokracie. Jedna politická strana totiž získává zvýhodněný přístup ke komunikačním kanálům oproti stranám ostatním. To je zejména alarmující v době, kdy vrcholí předvolební kampaň," říká Jiří Witzany, zastupitel hlavního města Prahy a kandidát koalice Strany zelených a Evropských demokratů na primátora Prahy.
"ODS dlouhodobě zneužívá svého postavení v Praze. Reklamní vitríny s tvářemi ODS jsou jedním z takových příkladů, který je navíc jasně viditelný všem Pražanům. Neobstojí argument, že za pochybení může pronajímatel. Rada města, jež je zcela v rukou ODS, totiž rozhoduje o tom, kdo nekomerční plochy reklamních vitrín společnosti JCDecaux obsadí," dodává Petra Kolínská, zastupitelka hlavního města Prahy a kandidát koalice Strany zelených a Evropských demokratů na primátora.
Za nekomerční účely se podle smlouvy rozumí například propagace nadací, sportu či kultury. Naopak komerční plakáty nesmí mít ve své úpravě a textu politický nebo náboženský obsah.
VytisknoutObsah vydání | Čtvrtek 7.10. 2010
-
7.10. 2010 / V Jižní Americe: Od diktatury k postkolonialismu, přes propad volnotržní ekonomiky až k levicovým vládám7.10. 2010 / Politika podpory zaměstnanosti a sociální síť podle Nečase, Kalouska, Drábka, Schwarzenberga and comp.6.10. 2010 / Čína vydatně pomáhá v Africe6.10. 2010 / Tokio a Peking hledají cesty k usmíření5.10. 2010 / Joseph Stiglitz: Euro asi nepřežije2.10. 2010 / Hospodaření OSBL za září 2010