č.k. |
|
Odpověděl? |
Otáz.č.1 |
Otáz.č.2 |
Otáz.č.3 |
Otáz.č.4 |
Otáz.č.5 |
Otáz.č.6 |
Otáz.č.7 |
Otáz.č.8 |
Otáz.č.9 |
Otáz.č.10 |
Souhlas se zveřejněním trvalé adresy a data nar. |
ČSSD |
1 |
Hulinský Petr |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Buzková Petra |
ANO |
ANO |
ANO |
NE |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
NE |
ANO |
ANO dat. nar. |
3 |
Poche Miroslav |
ANO |
ANO |
ANO |
NE |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
NE v mnoha případech je to nutné, např. ubundling v PRE, a.s. a PP, a.s. |
ANO |
ANO dat. nar. |
4 |
Halová Hana |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Klíma Karel |
ANO |
ANO |
ANO |
NE jednání Rady jsou ze zákona neveřejná |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
6 |
Choděra Jan |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Adámek František |
ANO |
ANO |
ANO |
NE pokud vím tak jednání Rady jsou ze zákona neveřejná |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO v případě pokud toto nebude v kolizi OZ |
ANO |
ANO V případě, že to nebude odporovat obecné legislativě |
ANO adresa |
8 |
Slezák Jan |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Habrnál Lubomír |
NE Dotazník vyplní pouze, když bude zvolen |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Weinert Antonín |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO co se týče veřejných zakázek, ostatní podléhá obchodnímu tajemství |
NE - někdy může být nezbytné z různých důvodů založit dceřinou společnost, přes kterou by ale měla být politická kontrola. |
NE -- etický kodex by měl mít každý zastupitel v sobě. Ten, kdo ho v sobě nemá, jej nezíská ani jeho podpisem. |
ANO dat. nar. |
11 |
Ludvík Miloslav |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
12 |
Březina Karel |
ANO |
ANO |
NE Nevěřím, že nějaké speciální oddělení může kontrolovat a odhalovat korupci. Od toho jsou orgány činné v trestním řízení. |
NE Rada ze zákona zasedá neveřejně. Jsem připraven podpořit zveřejňování záznamů a přehledu hlasování o jednotlivých bodech. |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO V případě, že to nebude příliš finančně náročné. |
ANO V případě, že to nebude odporovat obchodnímu zákoníku a obchodnímu tajemství. |
NE Jsem přesvědčen, že zakládání dceřiných společností může být někdy pro město výhodou. |
ANO V případě, že to nebude odporovat obecné legislativě. |
ANO |
13 |
Hodek Daniel |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
14 |
Smetana Jan |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
15 |
Kozlová Michaela |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
16 |
Ondráčková Irena |
ANO |
ANO |
PRAVDĚPODOBNĚ NE Vyžádalo by si to jistě zvýšené náklady spojené s lidskými zdroji. Současná legislativa navíc de facto neumožňuje postavit takový orgán mimo organizační strukturu úřadu a jeho objektivní fungování by tak v systému subordinace ztěží zůstalo nedotčeno. Podobný orgán by dle mého názoru navíc suploval funkce již existujících kontrolních orgánů a odborů, nemluvě o orgánech činných v trestním řízení. |
ANO pokud by to bylo v souladu se zákonem. V tuto chvíli se ovšem obávám, že tomu tak není, neboť jednání Rady HMP jsou dle zákona o hl. m. Praze neveřejná. Rozhodnutí o zveřejňování steno a audio záznamů by tak zřejmě bylo v rozporu se zákonem. Každý má ovšem již nyní právo vyžádat si zápis z jednání Rady HMP podle zákona 106/1999 Sb. Občané HMP jsou pak v přístupu k těmto informacím v souladu se zákonem o hl. m. Praze ještě zvýhodněni (viz stanoviska MV ČR). |
ANO |
ANO |
NE -- nevidím pro to důvod. Každá VZ musí být řádně zveřejněna v souladu s již třetím a poměrně přísným zákonem o VZ. Vzniknou-li pochybnosti o konkrétní zakázce existuje námitkové řízení, správní řízení před ÚHOS a jeho případný soudní přezkum, tedy dostatek zákonných prostředků pro kontrolu zadávání VZ. Další agenda = další personální náklady. Navíc by opět ve své podstatě šlo o duplicitní činnost, což rozhodně není hospodárné. |
NE alespoň pokud by měly být tyto audity skutečně pravidelné. Myslím, že podobné audity mají své opodstatnění, přikročí-li se k nim ad hoc, např. v souvislosti s větší kumulací pochybností ohledně zadávání VZ. Audit tohoto rozsahu navíc pochopitelně není levnou záležitostí. V neposlední řadě lze pak rovněž spekulovat o míře objektivity při zkoumání korektnosti postupů při zadávání VZ u subjektu, který za to auditorům platí. Tato námitka je pochopitelně zcela spekulativní, avšak praktické zkušenosti, jež můžeme v této oblasti pozorovat na krajské úrovni v celé ČR, tuto spekulaci spíše potvrzují. Opět platí, že regulérnost postupů v této oblasti lze kontrolovat již dostupnými zákonnými prostředky. Z hlediska hospodárnosti by proto audity měly být,dle mého názoru, prováděny pouze v situacích ,kdy je to opravdu důvodné. |
ANO ovšem logicky pouze tam, kde je podíl města převažující. |
ANO |
NE -- ačkoliv nejsem právník, domnívám se totiž, že ukládat sankce (na úrovni legislativy územně samosprávného celku) za jednání, které zákon nezakazuje by asi bylo z hlediska zákonnosti nepřípustné. Přidáte-li navíc k etickému kodexu postihy, vznikne Vám kodex či norma a slovo etický pak již ztrácí smysl, neboť ten od nepaměti směřoval do oblasti vědomí a cti jednotlivců,z čehož byly vždy vyvozovány též konsekvence v případě jeho porušení. |
Neuvedla |
17 |
Zadina Zdeněk |
ANO |
ANO |
NE |
ANO |
NE |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
NE |
ANO |
NE |
18 |
Plachý Lukáš |
ANO |
ANO/NE nemohu odpovědět, neznám obdobné existující dokumenty |
NE |
ANO |
ANO |
NE to by mělo být samozřejmostí, ale odmítám jakékoli kvóty |
ANO |
NE všechny zakázky by měly být veřejné a tedy pod veřejnou kontrolou, toto by byl zbytečný náklad |
ANO |
ANO/NE nelze zcela jednoznačně odpovědět, ale souhlasím s kontrolou zastupitelstva nad majetkem města |
ANO/NE nevím, sankcí by mělo být hlavně veřejné znemožnění zastupitele a nemožnost jeho dalšího politického zapojení |
Neuvedl |
19 |
Šašek Karel |
ANO |
ANO |
ANO pokud náplní tohoto oddělení nebude jen „provokace" |
ANO |
NE |
NE Listy Hl.m.Prahy jsou by měly být určeny výhradně propagaci města. Pro kritickou diskusi by měl být prostor v jiném médiu. Například na internetu. |
ANO protokol o otevírání obálek při veřejných soutěžích na internetu již je. Pokud takovéto zveřejnění nebude v rozporu se zákonem a bude toto opatření vázáno na souhlas uchazeče veřejné soutěže, pak s tím lze souhlasit. |
ANO ale nejsem si jist korektností a nezaujatostí takovéhoto auditu. Dle mého názoru je automatické zveřejňování podrobných informací o každé zakázce zcela dostačující. Navíc právo se odvolat ve veřejné soutěži či napadnout rozhodnutí je zcela nezpochybnitelným právem každého uchazeče. |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO dat. nar. |
20 |
Polanecký Vladimír |
ANO |
ANO |
NE |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
NE |
KSČM |
1 |
Hoffman František |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
2 |
Pázler Viktor |
ANO |
ANO |
Zřejmě NE myslím si, že bychom boj proti korupci neměli řešit vytvářením dalších úřednických míst. Je potřeba posílit kompetence kontrolního výboru, je potřeba změnit kompetence proti korupční komise, tak, aby to byla komise ZHMP a včele stál zástupce opozice a nikoliv primátor. |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO pokud to neodporuje nějakému zákonu. Pokud odporuje, připravit návrh legislativní změny. |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO dat. nar. |
3 |
Ambrož Pavel |
ANO |
ANO jen aby to nakonec neskončilo tím popsaným papírem. V tom jsme v Česku kabrňáci. A doufám, že se někdo nenapakuje za její tvorbu. |
ANO nejlépe jako součást odboru kontroly a pod dohledem kontrolního výboru zastupitelstva. |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
Podpořím změnu zákona o hl. m. Praze, která posílí pozici zastupitelstva vůči radě. |
Etický kodex nic neřeší. Řešením je jedině jednoznačný srozumitelný zákon, který se bude vztahovat stejně na každého občana i cizince. |
ANO |
4 |
Zajíček Petr |
ANO |
ANO/NE jednat na toto téma by se v ZHMP mělo |
NE řešení je v org. Řádu a kontrole |
ANO |
osobně ANO je třeba porovnat s platnými zákony |
ANO |
ANO |
ANO/NE nepovažuji to za systémové řešení |
ANO/NE diferencovaně - s ohledem na bezpečnost a obchodní tajemství |
NE i v těchto případech je pod kontrolou |
ANO pokud bude kodex zakotven v nějakém zákoně |
ANO částečně |
5 |
Semelová Marta |
ANO |
ANO |
NE Dostačující je institut kontrolního výboru, posílit jeho pravomoci. Nutné je, aby byl v rukách opozice |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
6 |
Macek Milan |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO Neuvedl úplné údaje |
7 |
Gušlbauerová Dagmar |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
8 |
Čunátová Jana |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
9 |
Mach Josef |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Prokeš Miroslav |
ANO |
ANO |
ANO ale NE pod ředitelem Magistrátu, nýbrž nad ním!!! |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO část. |
SZ |
1 |
Kolínská Petra |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO Dvacet procent se mi zdá málo. Proč by to nemělo být půl pro radu a půl pro opozici, resp. tak, aby se tam vešli i názory občanů. |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
NE |
2 |
Štěpánek Petr |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
Ano/NE Současný zákon o Praze neumožňuje prodej majetku města bez souhlasu zastupitelstva. Prodej majetku, byť přes dceřinnou společnost, je porušením zákona. Dovedu si představit dceřinné společnosti v režimu, kdy k prodeji bude třeba souhlas zastupitelstva stejně jako u mateřského podniku. |
ANO |
ANO |
3 |
Drhová Zuzana |
ANO |
ANO |
ANO pokud bude součástí výše uvedené strategie |
ANO i když mně stačí přehled bodů k jednání a jak kdo hlasoval. Šetří to čas všem. |
ANO |
ANO změnit Listy a dát prostor k diskusi (nevím, zda vyčleňovat speciální prostor ) |
ANO jsem pro větší transparentnost a zveřejnění údajů o nabídkách. Do jaké podrobnosti, nevím. |
ANO |
ANO |
ANO pokud mne někdo nepřesvědčí, že je to opodstatněné |
ANO když někdo vymyslí, jak by ta vymahatelnost probíhala. |
ANO pokud to je opodstatněné |
4 |
Jech Karel |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO (min. 20% plochy textu) pro svobodnou diskusi umožňující i kritické a alternativní postoje vůči vedení města? |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
5 |
Tylová Eva |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
6 |
Bok Petr |
ANO |
ANO |
ANO ale musím vědět něco víc o jeho možnostech a o personálním obsazení. |
ANO |
ANO |
ANO minimálně 50%. Jak je vůbec možný, že už to tak není? |
ANO ale potřebuji vědět jak tyto informace členit a kdy je zveřejňovat. Zveřejňovaní v průběhu řízení je asi nereálný, zpětně si to dokážu představit. |
NE , externí audit je v Česku zpravidla podvod. A dokáže vždycky to, co chce zadavatel. |
NE Vím, musel by mi to někdo nejdřív vysvětlit |
ANO |
ANO jinak je to jen cár papíru. |
ANO dat. nar. |
7 |
Kotvová Iva |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
8 |
Šlegr Petr |
ANO |
ANO Strana zelených již má připravené vlastní podklady pro takovouto strategii. |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO V prvé řadě u Dopravního podniku HLMP. |
ANO |
ANO |
ANO |
9 |
Matějková Daniela |
ANO |
ANO |
Nejsem si jista, že by mělo samostatné protikorupční oddělení fungovat v rámci Magistrátu hl. m. Prahy, ale jinak ANO |
ANO |
ANO |
ANO S tejný prostor je třeba nabídnout i ve veřejné reklamě -- pro ostatní politické strany a názory občanů. |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
10 |
Punčochář Miroslav |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
NE |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO dat. nar. |
SNK-ED |
1 |
Ryšlinková Jana |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
2 |
Reedová Markéta |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO neúplné údaje |
3 |
Homola Tomáš |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
NE |
ANO |
ANO dat. nar. |
4 |
Witzany Jiří |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
5 |
Kroh Martin |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Chudomelová Helena |
ANO |
ANO |
NE , na to by mělo stačit kontrolní oddělení a lépe pracovat, i je lépe kontrolovat, nebudu podporovat vyhazování peněz za další úředníky. |
ANO jen upozorňuji na to, že v současné době jsou podle zákona o hl.m. Praze jednání rady neveřejná. |
ANO |
ANO |
ANO budu prosazovat zřízení tzv. elektronického tržiště, kam budou zadávány veškeré městské zakázky |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO bude -- li to možné. Budu podporovat změnu zákona tak, aby tyto povinnosti, které na sebe zastupitelé berou dobrovolně, byly vymahatelné. |
ANO |
7 |
Fischer Karel |
ANO |
AN0 Boj s korupcí je proces, souvisí i se zráním společnosti. Obecně řečeno je na jedné straně nezbytné, aby politické strany samy „odstranily ze svých řad reprezentanty korupce" a z druhé strany je nutné neustále omezovat a zmenšovat prostor pro možnou korupci, jak zákonným rámcem pravidel a procesů při vynakládání veřejných prostředků tak i aktivním přístupem k odhalování korupčních případů na úřadech. |
ANO Je to jeden ze střípků …., patří do mozaiky účinného procesu boje s korupcí. |
ANO Samozřejmě, jsem pro „veřejné" jednání Rady hl.m. Prahy, je nutné jen ochránit utajované informace definované zákony. |
AN0 Na základě Etického kodexu Zastupitele hl.m. Prahy by již měly být tyto informace za loňský a letošní rok dostupné. |
ANO Pokud mají Listy hl.m. Prahy v této podobě existovat i nadále, o čemž nejsem přesvědčen, neboť jsou jen neobjektivní hlásnou troubou radních, pak určitě ano. |
ANO Samozřejmě, že musí být každá veřejná zakázka na pražském internetu. Mohlo by být avizováno vyhlášení zadávacích řízení i dopředu, aby firmy mohly přizpůsobit své kapacity na zpracování a splnění zadávacích podmínek a aby se zakázka dostala pod veřejnou sledovanost. |
ANO |
ANO Domnívám, že i dnes je to povinnost těchto firem informace poskytovat, i když se tomu brání, jak tyto firmy, tak i někteří politici. |
ANO Tato problematika by si vyžádal předchozí právní posouzení, ale jistě ano. |
ANO |
ANO |
8 |
Kratochvíl Pavel |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Dobeš Jan |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Sedláčková Olga |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
KDU ČSL |
1 |
Hošek Marián |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
2 |
Říha Vladimír |
ANO |
ANO |
ANO/NE nemám jistotu, že je ti nutné |
ANO ale vyžaduje to zákonnou úpravu |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
3 |
Philipp Tom |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
4 |
Jelenová Zuzana |
ANO |
ANO |
ANO Bude-li však toto oddělení součástí Magistrátu hl . m. Prahy, jak bude zaručena jeho skutečná nezávislost?Pracovníci tohoto oddělení by byli de facto existenčně závislí na lidech, u nichž by měli odhalovat korupci… Je třeba nalézt a prosadit takový mechanismus, který by toto znemožnil. |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO |
ANO Je však třeba ujasnit, zda neplnění kodexu -- jedná-li se o pouhý kodex a nikoliv o předpis či zákonnou normu - může být sankciováno. |
ANO |
5 |
Zápotocký Antonín |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
6 |
Duchek Karel |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
7 |
Herian Petr |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
8 |
Burgr Petr |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
9 |
Royt Jan |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
10 |
Galatík Libor |
NE |
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|
|