8. 12. 2003
Deník Guardian zrušil reklamu na erotické telefonní linky |
Britský deník Guardian se zeptal čtenářů, zda zastávají názor, že má list odpovědnost odmítnout zveřejňování určitého druhu reklamy. Tento názor vyjádřilo 50 procent čtenářů tištěné verze listu a 52 procent čtenářů jeho internetové verze. Poukázali na to, že je nevhodné, že Guardian ve svých víkendových přílohách zveřejňuje reklamu na erotické telefonní linky. List tedy nyní tuto reklamu přestal publikovat a odřekl se ročního příjmu z ní ve výši 350 000 liber (17,5 milionu Kč). Průzkum názorů čtenářů byl součástí prvního sociálního, etického a ekologického auditu deníku Guardian, který byl právě publikován. Deník Guardian a týdeník Observer vydává mocná, nezávislá nadace "The Scott Trust", pojmenovaná po nejslavnějším šéfredaktoru tohoto listu, C. P. Scottovi. V průzkumu názorů reportérů listu uvedlo 76 procent zaměstnanců deníku, že mají svobodu psát to, co si myslí a 76 procent jich také konstatovalo, že mají při své práci víc svobody, než by měli v jiných denních listech. 91 procent čtenářů deníku Guardian konstatovalo, že tomu, co deník píše, plně důvěřují.
Podrobnosti a audit v angličtině ZDE
|