7. 7. 2003
První zpráva z Karlových VarůMilí čtenáři Britských listů,
hlásím se vám z Mezinárodního filmového festivalu Karlových Varů. Dnes jsem dorazila na místo. Po urychleném ubytování v paneláku svých prarodičů jsem vyrazila se akreditovat do hotelu Thermal. No, v prvním momentu jsem byla celkem zmatená - co zmatená... - lidí mraky, ovšem kdo je bystrý, tak si všimne nadpisů určující různé sekce přihlášených. Já tak bystrá nebyla. |
Po pár minutách strávených optáváním se na cestu, jsem se dostala k mně příslušnému okýnku a celkem familiérně oslovena "prodavačkou", či kdo to byl, dostala dotazník. Po vyplnění dotazníku jsem musela víc jak hodinu čekat, než má data zpracují a hodlají můj krásný úsměv zvěčnit na fotografii press pasu. Po dobu čekání jsem se rozhodla zmapovat v terénu a zjistit si pár údajů o soutěžních hranných snímcích festivalu, kvůli kterým jsem tady. Tady jsou. Soutěžní snímky: Babusja/ Babička- Rusko Behesht ja-ye digari ast / Někde je snad ráj- Irán Buddy / Kámoš/ -Norsko The cooler / Průserář- USA O cosmos xana/ Zase ten svět- Řecko La finesta di fronte/ Okno naproti- Itálie, Velká Británie, Turecko, Portugalsko Der glaserne blick/ Vzpomínky mrtvého muže- Rakousko, Německo Haeansun/ Pobřežní hlídka- Korea Kruté radosti - Česká republika Magnifico- Filipíny Pupendo- Česká republika Rot und Blau/ červená a modrá- Německo A Rozsa énekei/ Rozsovy písně- Madarsko, Itálie Se til venstre, der er en svensker/ Starý, nový, půjčený a modrý- Dánsko Song for a raggy boy/ Písen za chudého chlapce- Irsko, Velká Británie, Dánsko, Spanělsko Stupeur et tremblements/ Strach a chvění- Francie, Japonsko Fajn, doufám že nejste přesyceni informacemi. Já jsem. Po obdržení pasu se vydávám ukořistit nějaké lístky na zítřejší den. Ouha, skoro vše je vyprodané. Lístky si můžete koupit už den dopředu nebo až v průběhu dne dalšího. Žádné rezervace. Trochu mě to pozastavilo. U kasy mi dali omezenou nabídku asi tří volných filmů na zítřek a já se musela chtě nechtě spokojit s tím, co bylo. Mám nárok na čtyři filmy denně a ani to nevyužiji. . nemohu. To mě poučilo. Od zítřka, po celou dobu pobytu už musím být v osm ráno nastoupená u kasy, abych mohla zhlédnout ty filmy, o které stojím, a že jich není málo. Opravdu mě pozastavuje to, proč nelze nějaké filmy rezervovat? Tot otázka pro pana Bartošku, nebo paní Zaoralovou. Na druhou stranu se ale na ně nesmíme zlobit. Krom stanového městečka, kde na celý areál jsou pouze čtvery toalety, placené sprchy a neosvětlená plocha, se jim organizace festivalu zatím ( klepejme to na dřevo) daří. U Thermalu podium s neustálou hudební produkcí, velká promítací plátna, spousta mediálních partnerů o jejichž presentaci se dovíte at jste slepí, hluší, nebo chromí. Dostala jsem tolik letáků, div mi to neutrhlo ruce. Také je tu festivalová novinka- veliké nafukovací stanové kino- Bioscop, které zepředu vypadá tak trochu jako vchod do cirkusového stanu, no, jestli to byl záměr nevím, ale jako kýč se to tvůrcům povedlo dokonale. Pro akreditované návštěvníky je tu spousta výhod. K prasknutí naplněný německými turisty bazén v hotelu Thermal, jehož teplota vody se údajně pohybuje okolo 25 stupnů, ovšem jak mi někteří "postižení" řekli, voda měla zajímavé zabarvení a teplotka byla trochu nad bodem mrazu. Pak je tu také volný vstup na internet, ovsem je tu přibližně pro veřejnost asi deset počítačů, jestli se nepletu a návštěvníků s klasickou akreditací několik tisíc, že by chyba? Ale jsme přeci lidé, tak jedině lze tyto drobné přestupky omluvit. Do hudebních klubů je také až na Lázně 1, vstup zdarma a kapel je bohaté množství, takže hudební fajnšmekři si přijdou na své. Já navštívila dnes hudební klub Rotes Berlín, dříve znám pod jménem Propaganda a byla jsem docela mile překvapená. Levné pití a zároven bohatý program. To bych vám tu už mohla rovnou popisovat i veřejné toalety, jak jsem podrobná, ale začínám psát, tak ke mě budte prosím ohleduplní, já to zvládnu. Dnes jsem stihla jeden a zároven soutěžní snímek Babusja. Normálně bych o každém filmu, co tu uvidím nepsala, ale tento opravdu stojí za zmínku Děj filmu prokládaný záběry severní přírody Ruska , nám ukazoval průřez ruskou společností, její elitou a zároven spodinou civilizace na venkově. Zachycuje mentalitu a charakteristické postoje lidí vyrovnávajících se s momentální špatnou finanční situací. Režisérka Lidija Bobrovová, která přijela na festival svůj film uvést, se zaměřila konkrétně na starou ženu, kterou si její příbuzní přehazují jak horký brambor a nikdo ji nechce když přišla o¨střechu nad hlavou, vzít domů. Babička ovšem odejde "za hlasem anděla" a rodina ji už nikdy nespatří. . Film byl krásně zpracován a troufám si říci, že by mohl být žhavým favoritem na cenu za režii. A to je pro dnešek vše. Snad jsem vás od návštěvy neodradila, raději navnadila. Zítra "Na čtenou". |
MFF 2003: Natálčin festivalový deníček | RSS 2.0 Historie > | ||
---|---|---|---|
7. 7. 2003 | První zpráva z Karlových Varů | Natalie Brožová |