Biflování v českých školách přežívá dodnes
11. 4. 2014
V září 2013 jsem zažila Ondřeje Hausenblase na vlastní oči, píše na Facebooku Marta Nachtman Josephson. Spolu s dalšími pedagogy nám na kurzu metodiky výuky češtiny pro dvoj- a vícejazyčné děti ukazovali, jak rozvíjet kritické čtení a psaní. Nebyla to úplná novinka, protože podobné přístupy k jazyku jakožto prostředku sdělování a sdílení myšlenek používali francouzští učitelé na gymnáziu. Kontrast tohoto přístupu se standardní výukou se ukázal v plné síle, když jsme následně navštívili hodinu češtiny v deváté třídě jedné pražské základní školy. Prý to je velmi progresivní škola. Žáci seděli, učitelka četla úryvek z klasika a následně poručila, aby si žáci otevřeli sešity a zapsali si do nich shrnutí díla, které slovo od slova nadiktovala. Takto byl báječný Cervantes dokonale sterilizován a neutralizován.
K tomu: Ondřej Hausenblas: My děti neučíme, jen nesmyslně testujeme ZDE
VytisknoutObsah vydání | Pátek 11.4. 2014
-
13.4. 2014 / Ozbrojený útok na policejní stanici v Kramatorsku11.4. 2014 / Biflování v českých školách přežívá dodnes11.4. 2014 / "Drží mě v železech. Proč? Nejsem zločinec"11.4. 2014 / Mašínovský mýtus11.4. 2014 / Moskva chce nabourat americké sankce proti Íránu11.4. 2014 / Daniel VeselýBBC ignoruje Johna Kerryho, který z kolapsu blízkovýchodního mírového jednání viní Izrael11.4. 2014 / Tomáš FialaFirmy většinou nejsou řízeny demokraticky a nechovají se sociálně ani ekologicky10.4. 2014 / Církevní restituce je možné snížit10.4. 2014 / Vědci: Británie vyhodila 560 milionů liber na léky proti chřipce, jejichž efektivita není prokázána9.4. 2014 / Karel DolejšíPožadovat "vystřílení cikánů" podle Facebooku není ani šířením nenávisti, ani výzvou k násilí9.4. 2014 / Na programu je jednání Ukrajina-Rusko-EU-USA8.3. 2014 / Hospodaření OSBL za únor 2014