Koutek reklamní tuposti:
Vysoká textařská
14. 10. 2013 / Štefan Švec
Výstavy v obchodních centrech bývají pitomé často. Ale prezentace pražského Švandova divadla v lidojemu Nový Smíchov mohla být jiná. Teda kdyby ji neotextoval úchylný král klišé. Od názvu "Zaostřeno na divadlo" (co jiného k fotkám z divadla?) přes "Dramatické momenty z představení zachycené objektivy fotoaparátů (ještěže ne ledniček), "Pořádnou dávku divadelních emocí" (to je jak z telky, mámo!), "Radost, smutek, bolest, štěstí i šílenství ve tvářích herců" (zoufalství z nutnosti vyplnit prostor textem nikdy nebylo vyšší) až po "Divadlo zblízka, divadlo mezi vámi" je to festival frází jak z programu Tomia Okamury. Proč proboha někdo nutí lidi číst pětkrát za sebou totéž nic?
Proč tento koutek?
Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.
VytisknoutObsah vydání | Pondělí 14.10. 2013
-
14.10. 2013 / O falešných historických paralelách14.10. 2013 / Viktor VerešKarel Kratochvíle, ČSSD, Jan Marušiak, TOP09, Vítězslav Blažek, TOP09, Helena Vrzalová, KSČM14.10. 2013 / Jan Paul / "Světlo, které nevrhá stín"13.10. 2013 / Daily Telegraph: "Gang Čechů" odsouzen v Nottinghamu za pokus okrást sociální stát o 30 milionů Kč12.10. 2013 / Jak se vyrábí lumpenproletariát12.10. 2013 / Jan ČulíkMIlan Štěch: "Ekonomika je v zahraničních vztazích důležitá, avšak nesmíme zapomínat na kulturní diplomacii ve prospěch ČR a střední Evropy"12.10. 2013 / Předvolební propaganda TOP 0911.10. 2013 / MPSV nad osobami v hmotné nouzi láme hůl11.10. 2013 / Jan ČulíkFascinující: Pražský magistrát neřeší krádeže a podvody v pražských ulicích, zato vytáhl do boje proti filmařům, kteří na ně poukázali11.10. 2013 / Napodobujme Dánsko!15.9. 2013 / Hospodaření OSBL za srpen 2013