Britské vzdělávací politice věří jen 7 % učitelů

3. 1. 2013 / Bohumil Kartous

Jak je vidět, vztahy mezi učiteli a politickou mocí řídící školství jsou problematické nejen v ČR, píše Bohumil Kartous.

Podle posledního průzkumu pouze 5 % britských učitelů věří, že dopady činnosti současné vlády na školství jsou pozitivní, pouze 7 % si myslí, že směr, který současná koalice (konzervativci a liberální demokraté) pro školství stanovila, je správný - myšlen je současný projekt Micheala Govea na vybudování sítě akademií a tzv. "free schools" (obdoba amerických charter schools, které nejsou zřizovány státem či samosprávou, ale skupinami rodičů, charitami, církvemi, komerčními subjekty).

Oproti předešlému průzkumu výrazně poklesla profesní morálka učitelů. Jako vysokou či velmi vysokou ji pociťuje 15 % učitelů (místo 27 % v dubnu), zatímco jako nízkou či velmi nízkou ji pociťuje 55 % (místo 42 %). Nízkou profesní morálku vykazují i učitelé na free schools (62 %), ani oni většinou nevěří vládě (65 %).

Guardian uvádí, že vztahy učitelů a konzervativců byly vždy špatné, nicméně že za současného ministra se antagonismus ještě prohlubuje. Na otázku, co nejvíce od ministra učitelé očekávají, nejraději odpovídali "rezignaci".

Vytisknout

Obsah vydání | Čtvrtek 3.1. 2013