Koutek reklamní tuposti 35 -- Je mi fuk kam, hlavně levně

3. 10. 2011 / Štefan Švec

Během prázdnin zdobily pražské metro plakáty cestovní kanceláře Fischer s lákavou nabídkou zájezdů na poslední chvíli (vlastně "last minute"). Pro větší přitažlivost byla u plakátu uvedena cena "od 8 990,-" za tříhvězdičkový hotel s plnou penzí (abyste mi rozuměli: "all inclusive"). Nehledě na cestovkovou latinu je mi záhadou, jak může někdo uvést cenu zájezdu bez uvedení cíle (myslím destinace) a dokonce i bez počtu dnů, na který je zájezd počítán. Číslo na plakátu (přestože není uvedena měna) jistě naláká, bohužel zákazník vůbec nezjistí, na co, přestože nabídka platí "do vyprodání kapacit". Laskavým čtenářům sděluji, že dejme tomu zájezd k Máchovu jezeru na dva dny jim ve tříhvězdičkovém hotelu zajistím za uvedenou cenu rovněž. A možná i levněji.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 3.10. 2011