V Americe mizí střední třída

14. 9. 2011

Reagují na to podniky změnami ve své marketingové strategii. Psal o tom v pondělí americký hospodářský list Wall Street Journal. V Americe mizí střední třída, a tak se margetingová strategie velkých firem soustřeďuje jen na bohaté a na opravdu chudé lidi. Jiné firmy jako Heinz dělají totéž. Je to marketingová teorie přesýpacích hodin, jejichž tvar prý dnes napodobuje rozvrstvení americké společnosti - bohatí nahoře, chudí dole a v prostředku nic.

Příjem dvaceti procent amerických domácností, které bývaly součástí střední třídy, za poslední dva roky poklesl o 26 procent. Průměrný příjem americké rodiny je po odečtení inflace dnes nižší, než byl r. 1998.

V současnosti žije v Americe v chudobě každý šestý občan. Z nejnovějších statistik vyplývá, že chudoba vede k zkracování průměrného života. Ve 313 okresech v USA průměrná délka života žen za posledních dvacet let poklesla. Od r. 2004 upadlo v Americe do chudoby dalších šest milionů lidí.

Nejbohatších 20 procent Američanů vlastní 84 procent bohatství země. A nejbohatších 400 amerických rodin vlastní tak velký majetek, jaký celkem vlastní spodní 50 procent amerického obyvatelstva.

Podrobnosti v angličtině ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 14.9. 2011