Koutek reklamní tuposti 34 -- Když vám zhubne mozek

9. 9. 2011 / Štefan Švec

Server Úschovna.cz, přes který si občas posíláme obrázky do těchto koutků, musí logicky vydělávat na reklamě. Bannery, jako je tento zelený, by ale snad neměl na oči lidem pustit nikdo. Mohli bychom uspořádat soutěž, kdo najde víc kopanců v tak krátkém textu. Za nás na rozjezd aspoň pár otázek:

  • Proč se střídá tykání a vykání?

  • "Zhubněte 1 kilogram za den a snižte váhu" - v čem se ta druhá věc liší nebo doplňuje tu první?
  • Není "minus 10 kil" správně "minus 10 kilo"?
  • Proč je "Neuveřitelné" bez háčku nad druhým e?
  • Mořské řasy odstraňují kilogramy už na (první) pohled? Člověk se mrkne na řasy a kila mizí?
  • Jakým způsobem lze odstraňovat ukládání tuků?
  • Nepíše se 100 % ve významu stoprocentní bez mezery?
  • Proč stylistika celku připomíná češtinu ne zcela asimilovaného Vietnamce?

Je možné, že banner přeložil strojový překladač. Bohužel si na podobné texty začínáme u některých internetových stránek zvykat. A to bychom neměli.

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 9.9. 2011