Evropský šéf Googlu se omluvil za reklamy u extremistického materiálu

21. 3. 2017

Matt Brittin uvedl, že jeho firma "musí udělat víc", ale odmítl sdělit, zda bude aktivně vyhledávat nenávistný materiál

Evropský ředitel firmy Google se veřejně omluvil poté, co se začaly objevovat internetové inzeráty na výrobky globálních značek u extremistického materiálu. Odmítl však sdělit, zda jeho firma bude aktivně vyhledávat takový materiál a bude proti němu zasahovat.

Jeho reakci považuje britská labouristická poslankyně a šéfka parlamentního výboru Dolní sněmovny pro otázky vnitra Yvette Cooperová za nedostatečnou.

Brittin řekl na konferenci pracovníků reklamních agentur, že Google zlepší svůj systém zadávání internetové reklamy. V současnosti se totiž reklamy Googlu objevují u extremistických videí, včetně materiálů nenávistných kazatelů a bývalého šéfa Ku Klux Klanu Davida Dukea.

Reklama financuje zveřejněná videa. Každých 1000 přístupů vydělá přibližně 180 Kč.

Brittin se však třikrát vyhnul odpovědi na otázku, zda začne Google aktivně vyhledávat extremistický materiál, nebo jen začne věci vyšetřovat až poté, co na ně upozorní uživatelé internetu.

Britská poslankyně Yvette Cooperová minulý týden obvinila firmu Google z "vydělávání zisků z nenávisti" a nyní konstatovala, že ji Brittinova reakce na tento problém neuspokojuje: "Google musí vysvětlit, zda vrátí svůj příjem z reklamy, vydělané na extremistických stránkách, a musí zodpovědět naše otázky ohledně toho, co firma dělá proti extremismu a ilegální činnosti na YouTube, protože stále nedělají dost pro odstraňování ilegálního a nenávistného materiálu publikovaného na YouTube. Stále ještě se neprobudili a neuvědomují si, jak vážná je tato záležitost a jak toxická jsou některá videa, která stále zveřejňují."

Podrobnosti v angličtině ZDE

Vytisknout

Související články

Obsah vydání | Čtvrtek 23.3. 2017