Německý tisk si dělá legraci z českých rasistů

5. 1. 2017




Muž s černou kůží jako model rozzuřil české zákazníky firmy Lidl - Supermarket zůstává klidný

Reklama firmy Lidl, na níž je muž s černou kůži, vyvolala v České republice rasistickou bouři vzteku (německý autor použil v této souvislosti anglického slova "shitstorm", pozn. red.) "Multikulti nepatří do České republiky", "Použijte radši Romy", "Ať postaví supermarkety a pak je odlifrujte zpět" - takové jsou výroky četných xenofobních komentátorů na facebookové stránce firmy Lidl, píše ironicky německý podnikatelský časopis manager magazin.

Samotný Lidl, jehož šéf Klaus Gehring byl nedávno naším časopisem manager magazin jmenován Manažerem roku, zůstal ovšem klidný: "Milí zákazníci, protože je Česká republika součástí Evropy, kde žijí lidé mnoha různých národností a barvy kůže, modely v našich inzerátech jsou naprosto v pořádku," napsala firma na Facebooku.

A tato strategie se osvědčila: četní uživatelé Facebooku nyní ukazují firmě Lidl svou loajalitu.

Jiní reagují na obvinění humorem: "Jsem šokován, že používáte arabské číslice k uvádění ceny vašich výrobků. Laskavě vysvětlete tento naprosto nelogický čin, který ničí evropskou kulturu. Pokud okamžitě nezačnete používat normální bělošské české číslice, budu nakupovat v jiných supermarketech!"

Zdroj ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 6.1. 2017