Nový "multimediální" film zkoumá úzkosti nejmladší generace

10. 6. 2016


Nejmladší plnoletá generace (millennials) je často označována za generaci "Petra Pana", dětí, které odmítají dospět.


To je téma, které si tento týden získalo pozornost na Filmovém festivalu v Los Angeles při světové premiéře filmu "Heis", multimediálního projektu francouzské režisérky Anais Volpe.

Heis s použitím inovativních filmových technik sleduje život pětadvacetileté umělkyně Pii, která se vrací domů žít s matkou "protože naráz přišla o všechno", říká Volpe.

"Život vás často takto zasáhne - ztratíte milence, společné přátele, možná také práci - a najednou musíte najít znova svou vnitřní rovnováhu."

Projekt představuje současně celovečerním filmem, sérií krátkých filmů a uměleckou výstavou vzletů a pádů nejmladší generace - narozené v 80. a 90. letech - jimž čelí coby oběť stagnující ekonomiky a sociální nejistoty.

Film, který střídá humor, snovost a emocionální napětí, představuje rapidní shrnutí krátkých příběhů, které kolidují nedávno natočený materiál s citáty starých domácích videí, záznamy hlasů a úryvky televizních zpráv.

Volpe považuje multimediální projekty za způsob, jak otřít filmařinu novým hlasům. "Heis je také o generaci YouTube. Může získat přístup k obrazům a informacím rapidně a v nadbytku; jsme vždy přestimulovaní," vysvětluje režisérka.

Projekt měl původně podobu pěti jedenáctiminutových videí. "Nakonec jsem skoro měla celovečerní film," říká Volpe. Po předělání projektu a natočení nových scén se rozhodla, že minisérie doplní film.

Fotografie, rekvizity z natáčení a sbírka videí a klipů současně tvoří výstavu, která objela Francii a Anglii.

Mladá režisérka natáčela film ve Francii, Číně a USA s "mikrorozpočtem", který podle ní symbolizuje, s čím musí vyjít mnozí z generace millennials.

Když s projektem začínala, natočila videoklipy na iPhone, které příležitostně pověsila na internet, doma natáčela hlasové záznamy na malý mikrofon.

"Mohla jsem požádat o pomoc produkční společnosti, ale zdálo se mi zajímavější udělat to na koleně, protože film pojednává o těžkostech mladých lidí," dodala Volpe.

Podrobnosti v angličtině: ZDE

Vytisknout

Související články

Proč ČR oficiálně nepodporuje Wikipedii?

7.7. 2016 / Bohumil Kartous

V ČR, a to pouze z domácích zdrojů, směřuje ročně 13,5 miliardy korun. Největšími příjemci jsou sportovní asociace, kterým vévodí fotbalová asociace. Jde o směšný spolek, který pravděpodobně nejlépe vykresluje populární přepis telefonních odposlechů ...

Obsah vydání | Pátek 10.6. 2016