Kampaň Vědro suti upozorňuje na ničení v Gaze

1. 9. 2014 / Bohumil Kartous

Skutečně zajímavou transformací prošla mediálně vysoce úspěšná kampaň Ice Bucket Challenge, která z původně dobrého úmyslu nejprve zmutovala v soutěž celebrit, aby následně přerostla v masovou zábavu lidí, kteří nekriticky podléhají vlivu masmédií (potvrdí asi každý, kdo používá facebook).

Maysam Yusef, vysokoškolská studentka z Gazy, odstartovala kampaň nazvanou Ruble Bucket Challenge (Výzva Vědro suti).

Rozdíl oproti původní kampani na podporu nemoci motorických neuronů je ten, že místo studené vody na sebe vysypete suť. Kampaň má dle informace od zakladatele "přitáhnout pozornost k etnickým čistkám v Gaze". Suť je symbolem zničení tisíců obydlí, k němuž došlo v předchozích týdnech během izraelské vojenské invaze. Palestinský žurnalista Ayman al-Aloul , který se jako jeden z prvních ke kampani připojil, říká, že mrtvé sice už nelze přivést k životu, ale že stále lze zastavit to, co se v Gaze děje.

FB stránka kampaně.

Informace v izraelském deníku Haaretz v angličtině.

Vytisknout

Obsah vydání | Pondělí 1.9. 2014