Z Prahy k Baltskému moři v Německu se dojede za 7 a půl hodiny

11. 10. 2013

Čech může cestovat k moři bez přestupu 450 km za 7 a půl hodiny. Srovnávat trasu francouzského TGV s obyčejnou železnicí a s čekáním v Mnichově 8 hodin je hloupoučké. Problémy České dráhy známe dobře, ale kritika tímto způsobem je mylná, uměle vykonstruovaná a snadno vyvratitelná. Tím Svaz cestujících ničemu neposlouží. Viz příloha. Přímo z Prahy EC Slovenská střela v 8,29, míní František Řezáč. Jan Picka upozorňuje, že do Marseille se z Prahy vlakem dojede za "pouhých" 14 hodin 8 minut.

To je tedy rychlost, dodává Jan Čulík a připomíná, že dojet vlakem z Prahy k Baltskému moři ve východním Německu za 7 a půl hodiny znamená, že ten vlak jede průměrnou rychlostí 60 km/h. Důstojné pro dnešní Evropu?

Skutečností zůstává, že cestování vlakem po většině středovýchodní Evropy je víceméně ostřesné, protože nedošlo k renovaci železniční infrastruktury. Česká republika je na tom v několika málo hlavních tazích TROCHU lepší než ostatní země v regionu, avšak ze záhadných důvodů se při renovaci tratí do TGV neinvestovalo. Proč? Po Polsku se nedá vlakem skoro jezdit a v důsledku existence levných letů britských nízkonákladových leteckých společností je téměř rychlejší a levnější letět z Krakova do Gdaňsku přes Londýn. Totéž, chcete-li cestovat z Prahy do Chorvatska, rychlejší - a možná i levnější - je to letecky přes Londýn. Železniční dopravní infrastruktura z ČR směrem na jih a jihovýchod je v podstatě nefunkční.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 11.10. 2013