Proč je v Česku automobilka Hyundai

11. 8. 2012 / Jan Čulík

Petr Nešvara píše o globalizačních tlacích v liberalizované ekonomice. Možná není od věci připomenout, že od osmdesátých let zavedla jihokorejská vláda přísnou ochranářskou politiku pro vlastní ekonomiku. Cíleně jihokorejský stát investoval do domácích podniků, do jejich rozvoje a do rozvoje inovativních technologií. Zároveň nepouštěl do země zahraniční společnosti, aby nepřeválcovaly dosud slabé domácí podniky. Teprve když domácí podniky získaly solidní bázi a vypracovaly se natolik, aby mohly úspěšně vstoupit na světový trh, jihokorejská vláda domácí ekonomiku otevřela. Je to model, který byl nesmírně úspěšný, v Čechách se o něm moc neví. Právě proto má v Česku v současnosti pobočku automobilka Hyundai, ale Škodovka už není v českém vlastnictví a pobočku v Jižní Koreji nemá.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 10.8. 2012