Proč je v Česku automobilka Hyundai
11. 8. 2012 / Jan Čulík
Petr Nešvara píše o globalizačních tlacích v liberalizované ekonomice. Možná není od věci připomenout, že od osmdesátých let zavedla jihokorejská vláda přísnou ochranářskou politiku pro vlastní ekonomiku. Cíleně jihokorejský stát investoval do domácích podniků, do jejich rozvoje a do rozvoje inovativních technologií. Zároveň nepouštěl do země zahraniční společnosti, aby nepřeválcovaly dosud slabé domácí podniky. Teprve když domácí podniky získaly solidní bázi a vypracovaly se natolik, aby mohly úspěšně vstoupit na světový trh, jihokorejská vláda domácí ekonomiku otevřela. Je to model, který byl nesmírně úspěšný, v Čechách se o něm moc neví. Právě proto má v Česku v současnosti pobočku automobilka Hyundai, ale Škodovka už není v českém vlastnictví a pobočku v Jižní Koreji nemá.
VytisknoutObsah vydání | Pátek 10.8. 2012
-
12.8. 2012 / Británie se proměnila v Sovětský svaz12.8. 2012 / Diskriminace starších lidí na trhu práce je jeden z největších problémů české společnosti10.8. 2012 / Afghánec, kterému Američané usmrtili pět příbuzných, žaluje britskou vládu, že jim k tomu poskytla informace11.8. 2012 / Pro koho všeho tato zem není10.8. 2012 / Upravme církevní stavby ke světským účelům10.8. 2012 / Hysterická kampaň proti sociálním demokratům10.8. 2012 / Žádné články na obranu církevních restitucí10.8. 2012 / PR agentura Grayling: "Google nastavil ty nejvyšší standardy v oblasti ochrany soukromí a bezpečnosti"9.8. 2012 / V důsledku horentního školného se k univerzitnímu studiu v Anglii přihlásilo o 15 000 studentů méně než loni9.8. 2012 / O komercionalizaci všeho9.8. 2012 / Špatní diskutéři9.8. 2012 / Irsko rychle opouští náboženství7.8. 2012 / Rozhovory z Debatního klubu též ve formátu mp32.8. 2012 / Diskuse Roman Joch - Jan Čulík8.8. 2012 / Hospodaření OSBL za červenec 2012