Komerční tlaky brání občanům ve volném užívání českého jazyka

9. 8. 2012 / Jan Čulík

Český olympijský výbor zakázal muzeu vidlí olympiádu. Prostřednictvím své marketingové agentury pořadatelům "olympiády v Muzeu vidlí" zaslal dopis, v němž je upozornil na to, že pojem "olympijské" v názvu her užívají neoprávněně.

Neuvěřitelné. Zvednou se Češi proti omezování a cenzuře vyjadřovacích schopností ve svém vlastním jazyce?

Příště si někdo označí jako obchodní značku výrazy "láska", "dobro", "svoboda", "lidskost"? A úřady v ČR, předstrašeně ustupující komerčním tlakům, mu to schválí?

Útokem na jazyk vždycky začíná útok na svobodu. A nakonec teče krev.

To, že se komerční firmy v Británii chovají arogantně, a britské úřady v této věci jako pitomci (před zahájením Olympijských her v Londýně vyvolávala exkluzivní práva na olympijskou značku velkou mediální kontroverzi) přece neznamená, že si i Češi musejí nechat cenzurovat jazyk.

Podrobnosti: ZDE

Vytisknout

Obsah vydání | Čtvrtek 9.8. 2012