KOUTEK REKLAMNÍ TUPOSTI:

Western union mění svět

10. 2. 2012 / Tomáš Koloc

Reklamou umístěnou ve výloze svého zákaznického střediska v samém centru Prahy chtěla bankovní společnost Western union zřejmě dokázat, jak by si představovala svět pod svou vládou.

- Zmizely by marginální ostrovy jako jsou Británie, Irsko, Island (pryč s ním, tam přece stát odmítl pomoci bankám, ) Srí Lanka, Kuba (tam se přece stejně nesmí podnikat) či Madagaskar, i celé ostrovní země jako Japonsko, Nový Zéland nebo Indonésie,

- Arabský poloostrov by se odtrhl od Afriky (možná proto, aby se do centrální Arábie nemohly šířit ekonomicky destabilizující revoluce),

- Zato by se ale na světě objevily dva nové velké ostrovy; jeden na půl cesty mezi Španělskem a Grónskem v oblasti dnešních Azor (zřejmě znovuobjevená a vylovená Atlantida s velkým jezerem uprostřed) a druhý při pobřeží Číny na jih od neexistujícího Japonska -- ten by zřejmě pracoval s ohromným finančním potenciálem Čínské lidové republiky.

O dalším vývoji této převratné geograficko-ekonomické koncepce vás budeme informovat.

(Pozn. Po vyfocení jsem se šel pro jistotu do provozovny zeptat, zda se právě neupravuje výloha. "Neupravuje," zněla udivená odpověď.)

Proč tento koutek?

Reklama je součástí veřejného prostředí. Ovlivňuje naši řeč a vnímání estetiky, ať chceme nebo ne. Proto by měla dodržovat aspoň základní kulturu vyjadřování. Budeme publikovat takové příklady firemní komunikace, kde neschopnost jejího tvůrce či zadavatele překročila míru jazykové či jiné normy. Snad to přispěje ke kultivaci okolí nás všech.

Vytisknout

Obsah vydání | Pátek 10.2. 2012