12. 11. 2008
Kampaň BESIP po česku |
Zjevně esteticky založený režisér Filip Renč dostal od Ministerstva dopravy ČR zakázku. A protože peněz na rozdávání je dost, může pan Renč vyrábět kýčovitě vyumělkovaný "film", s nezbytnými erotickými inuendy, protismyslně dokonce připomínající reklamu na auto. A samozřejmě -- jak jinak -- v pražštině, která se prostě nedá VYDEJCHAT. Česká romantizující, zavádějící, narcistická úchylnost, v hávu užitečnosti. Kdyby nešlo o život a o peníze z našich daní, nešlo by o nic. ZDE Tak jsem si dal tu práci a vyhrabal na webu 10 let starý, jednoduchý, civilní, zato však obludně přesvědčivý britský spot, který nám kdysi pustili na firemním kurzu defenzivní jízdy. Účinná, naléhavá britská strohost a přímočarost ZDE Zatímco u britské verze vám asi bude nevolno z jejího odstrašujícího sdělení, z Renčovy se můžete leda tak poblít vzteky: Ubohý daňový poplatníku, nemyslíš, že i tady zaplatíš zbytečně? ptá se Miroslav Vrána. |