24. 5. 2007
Ve smutku myslet na odpovědnost a ne na prospěchářství, aneb Neuvěřitelná reakce na smrt tří německých vojáků v AfghánistánuV Afghánistánu zemřeli tři němečtí vojáci při atentátu na trhu v Kunduzu
Asi jste už slyšeli nebo četli o tom, že v Kunduzu zemřeli tři němečtí vojáci. První reakce na to u většiny Němců byla pocit velkého smutku, a to by snad platilo i pro politiky, kdyby meze nimi nebyl takový podivný člověk jako Oskar Lafontain, který je jedním z dvou předsedů frakce strany Levice v berlínském federálním parlamentě. Ten s úsměvem na rtech v diskusi o smrti těch vojáků v německé televizi ARD v neděli žádal, aby všichni němečtí vojáci okamžitě Afghánistán opustili. |
V téhle poznámce nechci diskutovat o smyslu a strategii boje proti terorismu, ani ne o účasti německých vojsk v něm, taky ne, že se mohlo vědět, že tam budou umírat vojáci, a i taky němečtí. Ani nechci uvažovat o tom, že i ti mrtví vojáci tam byli dobrovolně a že věděli o risiku svého nasazení v Afghánistánu. Jde mi dnes jen o politickou ničemnost jednoho velice inteligentního politika, který zapomněl na všechno, co by měl vědět a co věděl o situaci v Afghánistánu, i na to, co by se stalo, kdyby se německé vojsko opravdu vrátilo domů, a to hned... Že v Afghánistánu nemáme dnes formu demokracie, jakou bychom chtěli mít i v západní Evropě, to ví každý. Ví se ale taky, že politikové a lidé, který už nechtěli žít v režimu Talibanu, se mezitím angažovali za nový způsob života, a to za pomoci těch vojáků, z nichž nejen ti tři Němci přišli o život. Kdyby byl teď Lafontainův oportunistický požadavek splněn (a to nejen Němci, ale také vojáky jiných cizích států), tak tam za krátkou dobu bude moře mrtvých. Že na to Lafontain nemyslí nebo to z politických důvodů ignoruje, to je perfidní, ale jsem velice rád, že se jeho názor neshoduje s tím, co žádají ostatní politikové, ani s tím, co si myslí nejen většina obyvatelstva, ale podle informací Spiegelu Online také vetšina těch vojáčků, který tam v Afghánistánu působí ve snaze vybudovat politický systém, který nepotlačuje většinu obyvatelstva. Teoreticky se může začít znovu nebo alespoň skončit s něčím, když člověk jen chce, prakticky by se ale mělo před takovou změnou uvažovat o tom, co se dosud udělalo a co by změna mohla způsobit. Proto by před rozhodnutím politikové všech zemí měli myslet na to, co se už stalo, a na svou odpovědnost, a to hlavně, když neustále říkají, že jednají vždy s citem pro spravedlnost a s myšlenkou na ty lidi, kteří se na světě nemají dobře... |