27. 8. 2003
Ještě jednou o Fischerovi a dlouhonohých blondýnáchChtěl jsem Vám poděkovat za článek "MFD: Dlouhonohá "dokonale opálená"
blondýna a PR pro krachujícího Fischera" ZDE. Konečně si někdo všiml praktik českých žurnalistů v souvislosti s osobou
Václava Fischera.
Vím, že jste svůj článek nevztahoval osobně vůči Fischerovi, nýbrž jako údiv nad nebetyčnou PR kampaní a tím, čeho všeho je český žurnalista schopen. |
Musím však říci, že takovýchto článků velebících pana Fischera bylo v tisku ještě před krizí jeho "impéria" víc než dost. Jsem vystudovaný žurnalista a v současné době zaměstnanec jednoho z veřejnoprávních médií. V době, kdy jsem ještě studoval na FSV v Praze, pracoval jsem "brigádně" u letecké společnosti Fischer air (téměř tři roky). Jako budoucí žurnalista jsem žasl nad tím, jak ochotně pomáhájí česká média vytvářet modlu pana Fischera, přestože skutečnost byla poněkud jiná (řada "jeho věrných zaměstnanců" by mohla vyprávět). Ve škole jsme se sice učili o PR či placených článcích, ale ..... Taky jsem se zamýšlel nad penězi, které do deníků tečou z reklamní inzerce, uznale pokyvoval nad mediální strategií pana Fischera, přestože některé jeho kroky budily spíše smutný úsměv. Bylo zcela běžné, že témata a otázky na svou osobu pan Fischer běžně konzultoval předem, takže kontroverzních témat (s výjimkou jeho sexuální orientace) bylo poskrovnu. Pokud se přeci jen nějaká kritika či pochybnosti objevily, bylo legrační sledovat, jak daný titul na nějaký čas mizí z nabídky denního tisku na palubách jeho letadel. Běžná byla také "cenzura" časopisů z vydavatelství Stratosféra (orientujících se především na život "celebrit"), objevila-li se zde např. "nevhodně komponovaná či nasvícená" fotka, dané číslo nebylo k mání. Nejhorší ze všeho však bylo pozorovat účinky této mediální strategie. Když jsem se snažil byť se svými známými diskutovat na toto téma, byl jsem málem za své názory kamenován. Vždyť pan Fischer to némá za potřebí, takový svatý muž!! Novináři by se k něčemu takovému přeci nepropůjčili!! |