Kdy se začneme konečně dívat na muslimy jako na oběti terorismu?

31. 1. 2017 / Boris Cvek

Nevíme, kdo zaútočil v Québeku na mešitu, ale už se objevují na českém Facebooku úvahy o tom, že útočník mohl být zřejmě muslim. (Je to rasistický nesmysl, útočník byl ultrapravicový student antropologie Alexandre Bissonnette, pozn. red. BL) Co víme jistě, je to, že to byl útok na muslimském posvátném místě a že zabití budou nejspíše muslimové (asi jako bychom v případě útoku na lidi v katolickém kostele čekali, že oběťmi útoku budou katolíci).

U nás panuje atmosféra, v níž platí: teroristický útočník = muslim. Je to obscénní rasismus. Přitom vzhledem k tomu, kdo je nejčastější obětí islamistických teroristů, tedy džihádistů, jimiž jsme tak posedlí, mělo by platit: oběť džihádistického útoku = muslim. Proč se neuvažuje nad muslimy jako nad oběťmi? Proč mají islám zosobňovat fanatici, kteří vraždí muslimy? To je podobné, jako by křesťanství měl reprezentovat Ku-klux-klan.

Útok na posvátná místa není nic specifického pro islám. Příznivci rasové nadřazenosti bílých nad barevnými často útočili na křesťanské kostely Afroameričanů. Tyto útoky byly typické zejména pro období platnosti segregačních zákonů, tzv. Jim Crow Laws (ty platily až do roku 1965). Známý je ale nedávný útok ze 17. července 2015 v Charlestonu v Jižní Karolíně, kdy masový vrah Dylann Roof z důvodu rasové nenávisti zastřelil devět lidí (včetně pastora Clementa C. Pinckneyho), kteří se věnovali společnému čtení Bible v černošském protestantském kostele.

Vytisknout

Související články

Obsah vydání | Čtvrtek 2.2. 2017