Neblahý vliv internetových robotů a "tradičních hodnot" na hlasování o brexitu
30. 6. 2016
"Analýza nerozhodných voličů naznačuje, že 30 procent nerozhodných britských voličů se bude rozhodovat jak hlasovat v týdnu před volbami a polovina z nich se rozhodne až v den hlasování. Masivní používání internetových robotů na sociálních sítích zvyšuje riziko obrovských kaskád dezinformací v době, kdy budou voliči zvažovat své rozhodnutí a obracet se na sociální sítě pro zjišťování názorů svých přátel a příbuzných."
Stoupencům brexitu jde méně o ekonomiku a daleko více o "hodnoty":
"Z níže uvedeného grafu, týkajícího se jen reakcí bělošských britských respondentů, vyplývá, že téměř neexistuje významnější statistický rozdíl mezi tím, jak v referendu o brexitu hodlají hlasovat britští bohatí a chudí. Naproti tomu jen 20 procent občanů, kteří se nejostřeji stavějí proti trestu smrti, chce hlasovat pro brexit, zatímco ze stoupenců znovuzavedení trestu smrti jich pro brexit chce hlasovat 70 procent. Bohatí Britové, kteří podporují trest smrti, hlasují pro brexit. Chudí, kteří jsou proti trestu smrti, hlasují pro setrvání Británie v EU."
Vytisknout