Neschopnost Česka vytvořit inkluzivní školství ohrožuje zemi ekonomicky
18. 12. 2015
Země, které umožňují občanům, aby se ve společnosti uplatnili, ekonomicky prosperují víc. Proč se nedokáží politici v České republice dohodnout na nadstranické inkluzivní školské politice, umožňující lidem vertikální sociální mobilitu tak, jak do úspěšně dělají skandinávské země? O tom hovoří v tomto Rozhovoru Britských listů Jan Čulík s Bohumilem Kartousem, který nedávno objel skandinávské země a byl ohromen tím, jak tam funguje školství a jak v ČR taková strategie neexistuje a nefunguje. Rozhovor se vysílá na regionalni televizi.cz, která je k dispozici satelitem, pozemním digitálním vysíláním a na kabelu i na internetu, od pátku 18. prosince 2015.
Přidejte si prosím Britské listy mezi
oblíbené na Facebooku ZDE
„Kdybychom jezdili do nejbližší speciální školy, která je 20 km vzdálená, trávili bychom mnoho času na cestách, místní děti by Martina neznaly a pravděpodobně by se mu z ostražitosti vyhýbaly nebo se mu posmívaly.“ Kateřina Polišenská, matka dítěte s...
V České republice se vzpěčují rodiče i učitelé proti zavádění inkluzivity ve školství, principu, který běžně platí v 92 zemích světa. V Británii mezitím vodí školní děti do domova důchodců k rozhovorům se starými lidmi, aby si uvědomili, co je to...
Uprchlíci v ČR v podstatě nejsou, ale situace vypadá, jako by byli všude. Díky tomu se společnost rozdělila na 90 % zastánců selského rozumu a 10 % sluníčkářů. Obojí definováno skupinou zastánců selského rozumu. Zastánce selského rozumu je dle této d...