K čertu s Dvořákem i s reklamou

6. 3. 2013 / Štěpán Kotrba

"ČT chce mít na nových kanálech reklamu", hlásí deník e15 a opírá se o slova generálního ředitele České televize Petra Dvořáka, který si stále ještě neuvědomil, že není na komerční a bulvární Nově.

České televizi se podle něj "otevírá možnost vylepšit si rozpočet" až o desítky milionů korun tím, že by vysílala reklamu na sdíleném kanále -- v dětském ČT "Déčko" a kulturním okruhu "Art".

Jako by nestačilo, že dětské vysílání většinově rezignovalo na vlastní tvorbu a má být naplněné převážně nákupy pořadů ze zahraničí, reprízami z archivu a plkavými "talk show". Jako by nestačilo, že Česká televize stále ještě nediskutovala s odbornou veřejností o náplni tohoto programu. Jako by nestačilo, že dalo dost práce, vymýtit reklamu z hlavních programů a oddělit tak i toto ve vnímání veřejnosti jako službu. Nikoliv mediabuyerům a výrobcům vložek, ale divákům. Protože dlouhodobě a stále více je reklama obtěžuje.

Dvořák chce salámovou vydírací metodou vrátit televizi deset let nazpět. Do doby, kdy program neurčoval programový, ale obchodní ředitel a jemu to diktoval nákupčí reklamního času. V České televizi by měla přestat jakákoliv reklama, zejména na kanálu pro děti a její generální ředitel by si měl uvědomit, komu slouží - jestli lidem, nebo zisku. A v případě, že se od nováckého uvažování neumí oprostit, měl by jít. Třeba k čertu.

Vytisknout

Obsah vydání | Středa 6.3. 2013