23. 10. 2007
Dodržujte laskavě své povinnosti k vládním agenturámZ tisku:
Vládní kampaň k americkému radaru měla být nestranná a nepřehlédnutelná, nejdříve v září, pak v polovině října. Ani jedno ale agentura AMI Communications nesplnila. Web kampaně byl spuštěn až dnes v poledne a nestranný není. Agentura to zdůvodňuje neochotou odpůrců základen ke spolupráci. Hejl se ale brání: "Odpůrci se s námi nebaví. Já jsem před čtrnácti dny oslovil tři organizace odpůrců, aby mi poslaly své názory proti a tipy na osobnosti, které je zastávají," říká. Z Greenpeace prý odpověděli, že se nad tím zamyslí, hnutí "Ne základnám" a "Liga starostů proti radaru" vůbec nereagovaly. Vládní koordinátor Tomáš Klvaňa klade důraz na to, že kampaň bude levná. Má stát 15 milionů. "Předmětem inzertní kampaně nebude přesvědčování," řekl Milan Hejl z AMI. "Bude jen odkazovat na internetové stránky a další zdroje, kde lidé o radaru dostanou informace." Dnes odpoledne mi z agentury volali, proč jsem neodpověděl na jejich e-mail, v němž žádali poslat mé názory a jména našich odborníků a osobností... Očekávám s napětím, zda mě, nespolehlivého starostu Trokavce, nedají pan Hejl a pan Klvaňa k soudu - pro odmítání spolupráce a ohrožování jejich zisku. |
"Nebavím se s nimi" totiž, neposlal jsem jim "mé názory, ani tipy na osobnosti, které je zastávají", ač mě k tomu vyzvali. Chápu je. Víc takových nespolehlivců, jako jsem já, NE základnám, Greenpeace - a není arbajt, není peníz. I já se ale umím bránit: "Sorry, pánové, nebyl čas. Byl jsem na mezinárodní mírové konferenci v Březnici, protestoval jsem tam proti radaru, víme?" Snad jindy. Anebo - mám nápad. Pakliže vám z AMI agentury jde jen o "odkazy na internetové stránky a další zdroje, kde lidé o radaru dostanou informace", jak tvrdí pan Hejl výše, pak bych měl řešení: Na své www.protiraketam.cz umístěte pouze odkazy na Trokavecké stránky, Britské listy, NE základnám, Pro referendum, a několik dalších - a nic už víc tam nemusíte doplňovat. Lidé už si poradí, kliknout na odkaz umí. A pak jděte do státní kasy pro oněch 15 milionů z našich daní a dejte je na charitu, třeba na onkologii. Vlk se nažere a koza zůstane celá... A lidé se konečně dostanou snáz k pravdivým informacím a nebudou muset číst draze placené bláboly. Jan Neoral, Trokavec
|