25. 9. 2007
Proboha, kdo to vůbec byl na hrací ploše?Absolvoval českou školu ten, kdo "to" pro ně takto navrhl a kdo to "takhle" následně schválil?Je asi zbytečné připomínat, že málokdy se -- nejen v Česku -- vidí tak kvalitní tenis, jako tomu bylo o uplynulém víkendu. Údajně to bylo kvalifikační utkání ČR proti Švýcarsku. U hostí bylo neproblematicky vidět stejné "helvetské" bílé kříže na červeném poli na praporcích z obou stran; případný rub nemohl být zobrazením jiný. Moc hezky se třepetaly ty švýcarské praporky, když se dařilo "barvám" nesmírně kvalitního soupeře. --- Jak to bylo se symbolikou "českých barev"? Na tribuně blízko hrací plochy nebylo možno přehlédnout několik řad sportovců ve stejných kompletech jakoby v národních barvách. Až na to, že v záběru kamer ty na svislo orientované barvy byly sešity naopak! Takže pokud k většímu povzbuzení našich hráčů nositelé těch "stejnokrojů" vstali, ani trenýrky těch jejich kompletů to nemohly nikterak zachránit. U těch trenýrek to v čelním televizním záběru barevně pokračovalo ve stejně opačném uspořádání. Identita těch skandujících byla uspořádáním barev ututlána. Jen ten slušivý modrý klínek kolem krku napovídal, co asi mělo být ve hře, pokud jde jen o ty naše národní barvy. |
Jedno takové tričko měl i Radek Štěpánek. Protože občas bylo možno jej vidět také zezadu, pak právě z tohoto běžně méně adresného pohledu bylo možno usoudit, co asi bylo záměrem jinak slušivého sportovního kompletu. Zezadu -- a s orientací shora dolů -- nahlíženo: bílá polovina byla správně na LEVÉ straně; uspořádáním barev šlo o nápaditou aplikaci jakoby vlajky ČR k reprezentaci. Tentýž komplet nahlížený zepředu: nutně patřil reprezentantovi zcela neznámé a zatím na zeměkouli neregistrované země. Přitom přední a zadní díl měly kupodivu spojovací šev, takže nic nestálo výrobně v cestě tomu, aby byl přední díl našit náležitě. Toho si nikdo ze zodpovědných pracovníků aspoň během schvalovacího řízení včas nevšiml? Samozřejmě tu nejde jenom o to, že s tím vzájemným umístěním červené a bílé máme jeden další problém (ve vodorovné poloze je bílá nahoře!). Moc se hovoří a ještě někdy více se píše o nutnosti dramaticky reformovat naše školství. Jak to, že už hezkých pár desetiletí "škola" nezvládá ani tak elementární úkol, jakým je naučit občany ČESKÉ REPUBLIKY tomu, jak jsou rozmístěny barvy trikolóry na vlajce a na praporu (nehledě už na další poznatky, týkající se např. hloubky klínu a vzájemných poměrů délky a šířky vlajky). Abychom vůbec ještě někdy byli schopni vzdát čest adekvátně prezentovanému symbolu státu... Budeme? |