9. 10. 2003
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
9. 10. 2003

Husákova kolona jezdila méně arogantně

K úvodníku v BL od Jakuba Žytka ZDE bych chtěl uvést, že svádění některých dnešních nedostatků na bývalý režim, v tomto případě na Husáka, není vždy oprávněné. Za Husákova prezidentování jsem se poměrně často pohyboval po Praze a několikrát se mi podařilo jeho autokolonu spatřit.

Byla vždy stejná a chovala se také vždy stejně. Jako první jela Tatra 613 v barvách VB s rozsvíceným pouze modrým majákem, která zapínala sirénu jen v nutném případě. Jako druhý jel vládní ZIL, v němž seděl vzadu prezident, a to obvykle sám. Jako třetí jeli v černé "šestsetřináctce" nejspíš nějací ostrostřelci.

Ministry i (výše postavené) tajemníky ÚV KSČ jsem vždy viděl jet bez modrých světel a bez policejního doprovodu. Je ovšem pravda, že vládní Tatry 613 s SPZ začínající AA nemusely přesně dodržovat dopravní předpisy, ale pokud vím, měly jen nepatrný počet nehod, protože jejich řidiči byli důkladně vybíráni a vycvičeni.

Dnes ministři jezdí po Praze téměř vždy se zapnutou sirénou, ale je pravda, že dnes je provoz mnohem hustší a normálně by asi nic nemohli stihnout. Nakonec třeba francouzští ministři jezdí také s policejním doprovodem.

Zato asi před třemi roky jsem viděl prezidentskou kolonu, jedoucí od Prašného mostu nahoru, a to za velmi mírného provozu. Byla to vyjící smečka asi šesti policejních motocyklů a tří policejních aut se zapnutými modrými majáky a asi tři auta civilní, v jednom z nichž seděl prezident. Chování Husákovy kolony bylo proti tomu velmi decentní.

A jednu zajímavost nakonec. V listopadu 1989 jsem jako řidič tramvaje na vedlejší pracovní poměr dával v Praze přednost vozu americké velvyslankyně, která měla v chladiči svého vozu dvě blikající modrá světla.

                 
Obsah vydání       9. 10. 2003
9. 10. 2003 Vzestup a pád českého kapitalismu Růžena  Vintrová
8. 10. 2003 Slaný: "nulová tolerance" se mění v krutou šikanu Štěpán  Kotrba
9. 10. 2003 Slaný: Ranní ptáče dál doskáče - a taky dřív chcípne... Štěpán  Kotrba
9. 10. 2003 Neschopní podnikatelé dovedně využívají své zaměstnance Michal  Rusek
9. 10. 2003 Husákova kolona jezdila méně arogantně Václav  Špíka
9. 10. 2003 Digitalizace "po česku" a po INVEXU Zdeněk  Duspiva
9. 10. 2003 Co nejmenší role státu v informatice a telekomunikacích Mirek  Topolánek
9. 10. 2003 Americké televizní zpravodajství je "příliš levicové"
9. 10. 2003 Demaskovať škaredý antiamerikanizmus Norman  Solomon
9. 10. 2003 Finanční příspěvek na provoz BL
9. 10. 2003 Afghanistán po dvou letech Miroslav  Polreich
9. 10. 2003 Kouří děti legálně? Martin  Škapík
9. 10. 2003 Nový termín odročeného řízení: 15. 10. 2003 Zdeněk  Jemelík
9. 10. 2003 Rómska samospráva ako súčasť reformy verejnej správy? Martin  Muránsky
9. 10. 2003 Diskusia o únii je v Čechách skutočne živá Zolo  Mikeš
9. 10. 2003 Čo vlastne občan Mojžiš národu povedal Peter  Tokár
8. 10. 2003 Vladimír Železný protestuje proti "bulvárnosti deníku Blesk"
8. 10. 2003 CME uzavřela dohodu o prodeji ČNTS za 53,2 milionů USD
8. 10. 2003 Na obranu hypotetických otázek Martin  Kloubek
8. 10. 2003 Pochybnosti o iráckém nálezu: zkumavka s botulinem byla deset let stará
8. 10. 2003 Zdravotnictví: Odvaha neřešit Ivan  David
7. 10. 2003 Michael Moore: Sedm otázek pro George Bushe
Bin Ladinovi vlastní i část Microsoftu
1. 10. 2003 Hospodaření OSBL za září 2003
18. 6. 2004 Inzerujte v Britských listech