20. 11. 2002
Cyklisté všech zemí, spojte se... zítra v PrazePražská cyklojízda se bude konat zítra, 21. listopadu 17:45 z nám. Jiřího z Poděbrad. Cyklojízdy jsou pomalé a mírumilovné projižďky po centru za účelem podpory cyklistiky v Praze...
Pětapadesát vozů Audi A8 bude během summitu NATO brázdit ulice Prahy. Každý v ceně 2.260.000,- Kč, což je více, než Praha věnovala na cyklistickou infrastrukturu za celý rok 2002, nebo 15,5 ročních platů průměrného Pražana.
AUDI je oficiálním partnerem organizátora summitu NATO v Praze. Hnutí Cyklistika a energie budoucnosti se sídlem v Praze podporuje dojížďkovou cyklistiku, turistickou cyklistiku, koncept Greenways, obnovitelné zdroje energie a obecně je pacifistické... |
Jeden vůz Audi A8 stojí 2.260.000,- Kč a po městě jich během summitu bude jezdit 55, kromě 450 dalších oficiálních vozů. Město Praha v roce 2002 utratilo částku dvou milionů korun na veškerou cyklistickou infrastrukturu. "Jedna A osmička stojí zhruba tolik, kolik průměrný Pražan vydělá za 15 a půl roku," říká Todd Edelman z občanského sdružení CEB. "Tyto vozy spolu s BMW patří k oblíbeným značkám pražské smetánky a shodou okolností jsou to auta nejčastěji nesprávně zaparkovaná nebo překračující povolenou rychlost." Rozpočet na cyklistické stezky a stojany pro rok 2002 původně činil 10 milionů korun, ale v důsledku povodní byl značně okleštěn. Česká vláda a ministr Stanislav Gross naproti tomu utratili 350 milionů na vybavení zásahové policie na summit NATO. "Majetkové škody v důsledku protestů proti zasedání MMF v roce 2000 činily kolem pěti milionů korun," dodává Edelman, "na bezpečnostní vybavení letošního summitu padlo sedmdesátkrát tolik peněz. Celková ekonomická ztráta spojená s úmrtím jednoho člověka pod koly auta je 2 miliony Kč, za letošní rok bylo zatím asi 40 úmrtí. To by znamenalo ztrátu ve výši 80 milionů. Navrhuje pan ministr Gross výdaje ve výši 5,6 miliardy (70krát 80 milionů) na bezpečnost silničního provozu?. A co reakce pana ministra Grosse na úterní událost, který poté, co byla nalezena na železniční trati blízko Kyje výbušnina, nařídil snížit rychlost vlaků na 30km/h? Ten totiž přesně odpovídá rychlostnímu limitu, který je trvale stanoven v mnoha evropských městech pro automobilovou dopravu na povrchových komunikacích, aby se předešlo zbytečným úmrtím v důsledku dopravních nehod." Oficiální automobily summitu budou pravděpodobně rozprodány jako použité, část z nich nejspíš v Praze. "Pokud se NATO tak snaží 'tvořit mír’," říká Edelman, "nemělo by se zúčastnit propagace životního stylu, který v Praze zabíjí lidi. Není tak těžké si představit nového arogantního majitele oficiální 'ojetiny', jak s představou, že je diplomatem na cestě k důležitému jednání, vesele porušuje dopravní předpisy." |