3. 5. 2002
RSS backend
PDA verze
Čtěte Britské listy speciálně upravené pro vaše mobilní telefony a PDA
Reklama
Reklama
Celé vydání
Archiv vydání
Původní archiv

Autoři

Vzkaz redakci

OSBL
Tiráž

Britské listy

http://www.blisty.cz/
ISSN 1213-1792

Šéfredaktor:

Jan Čulík

Redaktor:

Karel Dolejší

Správa:

Michal Panoch, Jan Panoch

Grafický návrh:

Štěpán Kotrba

ISSN 1213-1792
deník o všem, o čem se v České republice příliš nemluví
3. 5. 2002

Oběd s rasistou

David Aaronovitch, reportér listu Independent, jeden z "židů v médiích", jak je uveden na seznamu rasistické British National Party, pozval na oběd šéfa této strany Nicka Griffina. O čem hovořili, napsal v článku, který vyšel v jeho deníku ve čtvrtek (viz zde) a který shrnujeme.

Cestou na schůzku s Nickem Fraserem poslouchal reportér listu Independent v autě rádio. V pořadu Start the Week hovořil spisovatel George MacDonald Fraser s Jeremym Paxmanem o svých memoárech. Uklidňujícím, opileckým starým hlasem vykládal Fraser národu o tom všem, co nenávidí, od politické korektnosti přes feminismus až po rasy. "Já," přiznal Fraser konverzačně, "jsem rasista, v tom smyslu, že rasa je jen rozšířením rodiny. Je přece přirozené dávat přednost vlastním lidem. A to je názor," argumentoval Fraser, "devadesáti procent britské veřejnosti."

Šéf British National Party Nick Griffin nyní žije ve Walesu. Přestěhoval se tam z východní Anglie, protože jsou tam levnější byty. Dodává, že se mu to ve Walesu líbí, protože druhý jazyk, kterým se učí ve škole, je velština a nikoliv jazyk pandžábí. To vede Aaronovitche k tomu, že vyprskne smíchy. "To si opravdu myslíte?" zeptá se ho. "Že jsou britské děti v Londýně nuceny učit se jazyk pandžábí?" Je to v obou smyslech fantastická představa - Griffin zřejmě v životě neslyšel o centrálně užívaných státních britských školských osnovách. "Někde k tomu děti nuceny jsou," odpovídá Griffin trochu iritovaně.

Nick Griffin je, vysvětluje, distributista. Distributismus bylo meziválečné hnutí, které založili katoličtí spisovatelé G. K. Chesterton a Hilaire Belloc (ten byl posléze známý antisemita). Jeho cílem bylo odmítnout kapitalismus i socialismus.

Při distributismu někdo přerozdělí vlastnictví výrobních prostředků způsobem, jak to bylo na venkově ve středověku. Daňový režim a další dotace upřednostní malé výrobce na úkor velkých. Zajímavé je, že dnešní extrémní pravice i antiglobalizační levice obě považují tento koncept za atraktivní.

Griffin hovoří o zemědělství. Nechce, aby se z venkova stal jen "úhledný park pro lidi z města". Kdyby se BNP dostala k moci, zemědělci by neplatili žádné daně. Pěstovaly by se jen organické potraviny. Více lidí by pracovalo v zemědělství, možná až třikrát víc. "Vládním diktátem" by byly zrušeny supermarkety a proměněny v zastřešené trhy malých trhovců.

Před pěti lety předstírali reportéři z časopisu Searchlight a z televizního pořadu The Cook Report, že jsou neofašisty, a tajně natočili své diskuse s Griffinem. O venkovské politice BNP tehdy prohlásil toto: "Je nutno sloučit všechny frakce protiměstské, provenkovské filozofie, která požaduje nové osídlení venkova. Není příliš velkým krokem přimět lidi, aby přešli od názoru, že se člověk musí vrátit zpět na venkov, k heslu 'krev a půda'".

"Krev a půda", to bylo nacistické heslo. Griffin chce vytvořit nový uhelný a ocelářský průmysl. "Řekneme mladým lidem, zdravotní péči zdarma dostanete pouze pod podmínkou, že pomůžete vybudovat tuhle ocelárnu. Každý bude mít povinnost udělat něco konstruktivního, anebo nedostane sociální služby."

A co když to nebudou chtít dělat?

"Tak nemohou očekávat, že je bude společnost financovat."

Takže když někdo odmítne přispět svou prací a dostane, řekněme, zápal slepého střeva, vy ho necháte umřít?

Pauza. "Musí jim pomoci rodina."

A když jim rodina nepomůže? "Dostanou napodruhé šanci."

A když se to stane napodruhé?

"Tak to bude jejich problém. Nemůžeme si dovolit financovat velké množství trubců."

Griffinovi se tolik líbí malé obchody, ale právě malé obchody vždycky vedou Asijci. Proč je BNP tedy tolik nenávidí? Supermarkety přece stavějí běloši.

"My nejsme jako strana motivováni pouze ekonomikou. Záchrana rasy je důležitější než ekonomika."

Griffin býval členem rasistické National Front. Kdo je v Británii členem NF, není už nikdy pak považován za člena slušné společnosti. Jako člen National Front se účastnil i "akcí":

"Když jste mladý, konfrontace je docela zábavná. Vyvolává to adrenalin. Člověku to ale trvá dlouho, než si uvědomí, že je to sice zábavné, ale že to není politika. To je částečně problém, který má BNP s organizací Combat 18." (Připomeňme si, dodává reportér, že "akce" jsou rasové útoky, bombové útoky, útoky na synagogy, na asijské podniky, na černošské děti, a tak dále.)

"Britská Konzervativní strana je co do rasových názorů úplně stejná jako my," pokračuje Griffin. "Naši lidi jsou ale víc z dělnických vrstev. "

Griffin tvrdí, že není antisemita, ale napsal: "Musíme si být vědomi obrovské moci nad všemi formami sdělovacích prostředků, kterou mají židé. Musíme si uvědomit, kdo jsou praví manipulátoři politické moci."

V rozhovoru Griffin židy ale hájí:

"Židi jsou obyčejně inteligentnější než Nežidi, to je fakt. A někteří židovští novináři sice nyní brání bělošský Západ, jenže v minulosti projevovali židé tendenci stát na druhé straně a usilovat o rozklad Západu."

Cože?

Griffin se zmiňuje o "frankfurtské dekonstrukcionistické škole", kterou "založili intelektuální židé s cílem rozbít jistoty západní společnosti".

Reportér si to posléze nalezl na internetu. Na jednom americkém nacistickém serveru se praví: "Frankfurtská škola kritické teorie byla v podstatě destruktivní kritikou hlavních prvků západní kultury, jako je křesťanství, kapitalismus, autorita, rodina, patriarchální systém, hierarchie, morálka, tradice, sexuální zdrženlivost, loajalita, vlastenectví, nacionalismus, dědictví, etnocentrismus, konvence a konzervatismus." Z této školy pak "vznikly různé vedlejší teorie", tvrdí američtí nacisté, "jejichž cílem bylo podvrátit existující hodnotový systém, aby marxističtí revolucionáři mohli provést nenásilnou společenskou revoluci."

Neboli, jak vysvětluje Griffin: "Vytvořili politickou korektnost. Protože viděli, že je to dobré pro židy. Protože viděli, že se Západ skládá z národů, které mají vlastní vědomí, a to je pro židy potenciálně hrozbou."

Jsou to pořád staré Protokoly sionských mudrců, natřené novou barvou. Griffin také popírá holocaust. Televizní pořad The Cook Report natočil tyto jeho výroky: "Četli jste tu knížku "Zemřelo skutečně šest milionů lidí?" Byla to vynikající kniha."

"Židé stojí většinou vždycky v čele aktuálních intelektuálních hnutí," argumentuje Griffin. Ale proč tedy ne v čele BNP? "Stanovy strany to dosud nedovolují."

Avšak proč by chtěli židé ochromit západní společnost? Griffin: "Každý národ má určitý počet lidí, kteří pracují ve prospěch vlastní etnické skupiny. Židi taky." Proč? "Protože je to přirozené." Proč? "Je to hlavním motorem lidské evoluce. Jednotlivé etnické skupiny bojují za svou totožnost."

Kdo to říká? Cituje jakéhosi Roberta Ardreye, sociobiologa, autora knihy The Hunting Hypothesis (Hypotéza lovu). Dokazuje, že "to, čemu se dnes říká rasismus, je nedílnou součástí lidské přirozenosti".

Ardrey shrnuje svůj argument takto: "Člověk je člověk a ne opice proto, že jsme po mnoho milionů let zabíjeli, abychom přežili. Během těch několika krátkých tisíciletí, kdy už to neděláme, nedošlo u nás k významnějším biologickým změnám - člověk svou podstatou zůstává lovec. Teritoriální podstata člověka je genetická a neodstranitelná."

Ardrey byl také přesvědčen, že frontální koitus se stal u lidí atraktivním tím, že se na povrchu ženské samičky objevil trojúhelník růžových míst. Jinými slovy, uzavírá reportér, je to ten nejhorší druh hospodských keců, oblečených do pseudovědeckého hávu.

K tomu, aby potvrdil, jaká je to všechno hloupost, dodává Griffin něco o tom, že lvi a tygři se spolu páří jen za umělých okolností. Zase reportér vyprskne - je zcela zjevné, že lidé se jsou ochotni pářit křížem rasami za jakýchkoliv okolností. Griffin má dojem určité trapnosti - konec konců je absolventem Cambridge, a není jen tak "někdo".

Na které straně by byl Griffin ve válečných konfliktech? V druhé světové válce? Dlouhá pauza. "Jedinými lidmi, kteří měli v druhé světové válce pravdu," tvrdí Griffin, "byla bílá ruská armáda, která se připojila k Hitlerovi ve snaze svrhnout Stalinovu tyranii."

Cestou na nádraží hovoří Griffin o tom, že dobře vychází s muslimy. Tak proč musíte být rasista, ptá se ho reportér. Proč se na to, třeba jako já, prostě nevykašlete, jako na něco, o co vůbec nejde?

"Protože rasa je důležitá," zdůrazňuje. "A to je názor," dodává, "devadesáti procent britské populace."

                 
Obsah vydání       3. 5. 2002
3. 5. 2002 Pracovní úkol Radek  Mokrý
3. 5. 2002 Zlatý časy Radek  Mokrý
3. 5. 2002 Ivan Klíma: Svoboda jako projev morálního úpadku Jan  Čulík
3. 5. 2002 Václav Havel: Hrdinou se člověk stává postupně
3. 5. 2002 Nevolit je další nebezpečná póza Vladimír  Rott
3. 5. 2002 USA: Země obezity
3. 5. 2002 Ještě jednou o dovozu zbraní z ČR do Iráku
3. 5. 2002 Reakce: Hejtman středočeského kraje svůj slib splnil
3. 5. 2002 Šialenci za papalášskymi volantmi Lubomír  Sedláčik
3. 5. 2002 Britským novinářům bylo nařízeno, aby odhalili totožnost svých zdrojů
3. 5. 2002 Oběd s rasistou
2. 5. 2002 Táhne mě to k rasově čisté společnosti
2. 5. 2002 Za nejhloupější článek týdne (nebo měsíce?) dostává cenu MFD
3. 5. 2002 Americké sympozium skeptiků ohledně útoků z 11. září
1. 5. 2002 Jak se bránit proti spamům
2. 5. 2002 Shromažďovací zákon do finále Tomáš  Pecina
2. 5. 2002 Konečně e-občanem! Tomáš  Pecina
2. 5. 2002 Volit či nevolit? České dějiny jsou dějinami sebeobelhávání Eugen  Haičman
12. 6. 2002 Čtení na pokračování - Politika s ručením omezeným Jan  Keller
21. 1. 2002 Příspěvky na investigativní práci Britských listů

Rasismus RSS 2.0      Historie >
3. 5. 2002 Oběd s rasistou   
12. 3. 2002 Neo-rasistické desatero ředitele Národní galerie prof. M. Knížáka Mirek  Vodrážka
26. 2. 2002 Demonstrace Pravé alternativy: Je to ta pravá alternativa pro českou politiku? Štěpán  Kotrba
16. 10. 2001 Arogance západních zemí plodí nenávist Jan  Čulík