Mainstreamová média zradila své diváky a čtenáře tím, že se spikla s Trumpem, tvrdí zakladatel serveru Vice
25. 8. 2016
Mainstreamová média otevřela dveře pro nové podvratné internetové servery v důsledku své posedlosti sledovaností. Tato posedlost je totiž přiměla, aby zradila své diváky a čtenáře a spikla se s kontroverzními politiky. To řekl ve své přednášce na edinburském televizním festivalu miliardář Shane Smith, zakladatel serveru Vice.
Tradiční mainstreamová média podle Shanea Smithe nekomunikují s mladými lidmi a nezabývají se tématy, která zajímají mladé lidi. Některá z nich se spikla s notoricky známými politiky ve snaze zvýšit svou sledovanost.
"Tajemství našeho úspěchu lze vystopovat ke dni, kdy jsme změnili, o čem píšeme. Podnik se rozrostl, počet našich čtenářů se astronomicky zvětšil a my jsme vydělali více peněz." řekl Shane na edinburském televizním festivalu.
Posedlost americké televize CNN s Donaldem Trumpem charakterizoval Shane jako příklad selhání establishmentových médií. "Celé spiknutí mezi Trumpem a CNN je dokonalý příklad toho, co je dnes špatného na sdělovacích prostředcích."
Shane založil Vice jako "punkový" magazín v roce 1994 v Montrealu. Vznikla z něho globální multimediální společnost, když Vice začal zveřejňovat na internetu kousavá videa. Jeho úspěch přilákal čelné světové mediální investory, včetně firmy Disney, která zakoupila 18 procent akcií firmy Vice za 400 milionů dolarů. Vice plánuje příští rok založit v Británii a v 58 dalších zemích televizní stanici.
Navzdory tomuto úspěchu Smith varoval, že se v mediálním průmyslu blíží krize mezi hlavními hráči a dojde k "masakru" internetových mediálních podniků, jejichž podnikatelský model nefunguje.
Úspěch firmy Vice se podle Smithe dostavil, když jeho server přestal být "biblí pro hipstery" a začal používat zralejší novinářský přístup. "K růstu naší čtenosti došlo, když jsme přestali hovořit o kokainu, o supermodelkách a drahých džínsech. Když jsme začali psát o životním prostředí, o problémech žen, o problémech LGBT komunity. Protože naši čtenáři to vyžadovali.
A to změnilo všechno. Všichni říkali, že mladí lidé se nezajímají o zprávy a už vůbec ne o mezinárodní zprávy. Blbost. Zajímají se. Ale nelíbí se jim způsob, jímž se to dosud prezentuje. Tady je obrovský prostor."
Smith varoval, že všechna média mají obrovský strach z Facebooku, který, stejně jako Google, požírá drtivou většinu existujících příjmů z reklamy, bez níž mnohé mediální firmy nepřežijí. Také hrozí, že Facebook "změní svůj algoritmus", což by znamenalo, že v podstatě začne vlastnit mediální firmy, které začaly být příliš závislé na jeho globální popularitě a na tom, aby se k nim čtenáři dostávali přes Facebook.
"Uvědomil jsem si to před dvěma lety, když jsme začali dělat televizi," řekl. "Uvědomili jsme si, že se musíme zbavit drogové závislosti na Facebooku a nahradit ho tím, že Vice rozšíříme na více platforem."
Podrobnosti v angličtině ZDE
Vytisknout