Zelený výpad proti červené: Volno pro cyklisty

14. 7. 2016

Červená na křižovatce by v budoucnosti už neměla cyklisty nutit k brzdění. Mnichovský poslanec Spolkového sněmu Dieter Janeček (Strana zelených) tím chce urychlit cyklistickou dopravu, především ve městech, upozorňuje František Řezáč.

Červená na křižovatce by v budoucnosti už neměla cyklisty nutit k brzdění. Mnichovský poslanec Spolkového sněmu Dieter Janeček (Strana zelených) chce tím urychlit cyklistickou dopravu, především ve městech. Cyklisté by měli sice na červených světlech zastavit, ale mohli by na červenou jet dál, pokud je silnice nebo křižovatka volná. 

Tato myšlenka ovšem není nová. Politik Zelených Dieter Janeček ji chce ale dostat na pořad dne. Považuje dosavadní pravidlo za neživotné. Vede podle něj k tomu, že doprava nemůže být plynulejší. 

 „Je to prostě realita, že mnozí stejně na červenou nezastavují. V Paříži je to už na dvou tisících světelných křižovatkách, které umožňují volnou jízdu cyklistům. U světel je pak jenom přidána tabulka: Dej přednost! Všichni se pak chovají víc ohleduplně.“

Nakonec, jak je Janeček přesvědčen, „budeme mít lepší dopravní systém, který bude respektovat stejná práva cyklistů, chodců i automobilistů“. Přirozeně, že jsou také mezi cyklisty silniční piráti, ale většinová masa jezdí odpovědně. Všem těm chce zelený politik cestu do práce udělat co možná plynulou a bez komplikací…

Zkušenosti z jiných zemí, jako například ze spolkového státu USA Idaho nebo právě z Paříže ukazují, že uplatněním tohoto pravidla nedochází k nárůstu nehod, protože všichni jsou vedeni k jinému, odpovědnému chování. Také ve Skandinávii už nejsou cyklisté, kteří projedou křižovatkou na červenou, pronásledováni policií.

Podrobnosti v němčině ZDE

Vytisknout

Související články

Katastrofální dopravní situace v Plzni

14.7. 2016 / František Řezáč

Druhé největší město v Čechách je po dopravní stránce přeťato řekou Mží, která odděluje od ostatních částí dobrou třetinu obyvatel severních předměstí. Jediným významným propojením jsou Klatovská a na ni navazující Karlovarská třída, kde se tvoří v d...

Proč ve Vídni neumravňují cyklisty?

9.10. 2014

Cyklistická doprava má v civilizovaných městech přirozeně, z mnoha dobrých důvodů daleko větší přednost než doprava automobilová, která do měst nepatří. Jak se o tom přesvědčujeme denodenně v centru Prahy: po celém nábřeží na Starém Městě pražském st...

Praha hledá největší cyklistickou absurditu

31.5. 2013

Tisková zpráva Auto*Matu Cyklostezka ukončená uprostřed silnice, nesmyslné značení nebo třeba nucení jezdce k porušování dopravních předpisů. To je velmi stručný popis dopravních absurdit, které do soutěže o Dopravní absurditu zasílají účastníci sou...

Obsah vydání | Čtvrtek 14.7. 2016