Katastrofální dopravní situace v Plzni

14. 7. 2016 / František Řezáč

Druhé největší město v Čechách je po dopravní stránce přeťato řekou Mží, která odděluje od ostatních částí dobrou třetinu obyvatel severních předměstí. Jediným významným propojením jsou Klatovská a na ni navazující Karlovarská třída, kde se tvoří v dopravních špičkách ráno a odpoledne dlouhé kolony aut. V severním předměstí jsou umístěna významná zařízení, jako jsou nemocnice a s nimi související Lékařská fakulta Univerzity Karlovy, sídlo hasičského sboru, zoologická zahrada, přírodní amfiteátr, čtyři paneláková sídliště Vinice, Lochotín, Košutka a Bolevec a vedou tudy výpadovky na Karlovy Vary a Most. Jakékoli opravy či nehody na jediném propojení znamenají další komplikace, nejen pro auta, ale hlavně pro veřejnou městskou dopravu.



V místě červeného bodu na mapě je most Generála Pattona, postavený v sedmdesátých letech jako most Antonína Zápotockého. Ten je v havarijním stavu, který se různě hodnotí: buď spadne, nebo to vydrží. Obě expertizy jsou k dispozici a radní se modlí, aby to vydržel…

Paralelní propojení přes historickou čtvrť Roudná ztroskotalo na odporu místních obyvatel, který radnice, v Plzni nikoli poprvé a naposled, podcenila. Vybudovaná čtyřproudová křižovatka v tomto směru u řeky Mže slouží jako luxusní parking malého pivovaru Groll. Proč ne…

Co s tím? Inu, plánuje se, plánuje, jako se kdysi taky plánovalo. Blbě, a na to se vždycky doplácí. Město Plzeň není přeťato jen řekou Mží, ale také dvěma kdysi průmyslovými územími bývalé Škodovky, na mapě vlevo, a pivovaru s městskou teplárnou, na mapě vpravo. Areál bývalé Škodovky bez možnosti průjezdu měří od města na západní okraj čtyři kilometry. Pivovar s teplárnou od brány na východ jenom tři, to je dohromady sedm.

V těchto územích jsou kromě bouraček a bizarních zákoutí celé několikahektarové plochy náletových dřevin a jiného pšudí. Ty musí Plzeňáci objíždět. Asi se s tím už smířili. Obchvaty, průtahy a jiné plány jsou zatím jen na papíře. Takže, mílí automobilisté, trpět a čekat, nejen v sadech slavných plzeňských pětatřicátníků. Jak dlouho ještě?

Vytisknout

Související články

Zelený výpad proti červené: Volno pro cyklisty

14.7. 2016

Červená na křižovatce by v budoucnosti už neměla cyklisty nutit k brzdění. Mnichovský poslanec Spolkového sněmu Dieter Janeček (Strana zelených) tím chce urychlit cyklistickou dopravu, především ve městech, upozorňuje František Řezáč.

Obsah vydání | Čtvrtek 14.7. 2016