Tato země není pro chytrý...
4. 1. 2016
Chtěl bych se podělit s Britskými listy o svoji osobní zkušenost, píše Petr Huďa z Jihlavy.
Během vánočních svátků a dnech volna jsem si udělal čas navštívit svoje
staré známé a příbuzné.
Jsou to lidé různého sociálního postavení a věkových kategorií.
Debata se nevyhnula ani tématu uprchlické krize. Všichni mimo mě odmítli
solidaritu s uprchlíky, který utíkají před válkou, IS, chudobou a klimatickými
změnami. Kriticky se vyjádřili na adresu německé kancléřky Merklové a celé
EU. Většina jejich argumentů byla na základě hoaxů, které se šíří po
internetu, předsudky a mýty o islámu a muslimech. Na závěr dali za pravdu
českým populistickým politikům (Zeman,Okamura). Na moje protiargumenty a
názory se dívali divně a nepochopením. Naštěstí se celá debata obešla bez
nenávisti a nadávek vůči části názorové společnosti, ke které se řadím a která je v
menšině.
Po této názorové zkušenosti jsem se více zamyslel, z čeho nejvíce plyne
jejich iracionální strach.Jelikož je všechny dobře osobně znám, zjistil jsem,
že řada členů v jejich rodině jsou příjemci sociálních dávek či mají nízké
příjmy a někde dokonce musí čelit řádění exekuční mafie a spirále
zadluženosti.
Jejich obavy podle mého názoru nejvíce plynou z toho,že možný
příliv uprchlíků do ČR povede k tomu,že stát a vláda to nebude schopna
zvládnout a odnesou to ve finále na příjmech starobní důchodci (někteří
finančně musí pomáhat svým dětem, vnoučatům) a lidé, kteří jsou existenčně
odkázáni ze strany státu na sociální pomoc (invalidní důchodci, sociálně
slabí).
Nejvíce zde selhaly politické elity a veřejnoprávní média. Ti nedokázali
včas tyto obavy u velké části veřejnosti přesvědčivě vyvrátit. Tohoto
deficitu či neschopnosti dialogu dokázali chytře využit populisté typu
Zemana, Okamury, kteří se staví do role obránců národa. To dalo vzniknout
nenávistným hnutím konvičkovců, bartošů atp.
To podobné platí o odmítání inkluze ve školství ze strany učitelů a
většiny rodičů žáků.
Moje manželka učí více,jak dvacet let na 1.stupni ZŠ. Jako většina jejích
kolegů zavádění inkluze ve škole odmítá a má z toho strach.
Na základě jejich argumentů soudím,že o smyslu a fungování inkluze nic neví
a samotné vedení školy včetně školského úřadu a jiných institucí jim nejsou
schopni podat relevantní informace. Učitelé jsou zahlceni nesmyslnou
byrokracií, dozory o přestávkách, suplováním.
Ve třídě mají na některých ZŠ
běžně kolem 30 žáků.V zájemně se ještě mezi sebou straší, že jim do
přeplněných tříd přibudou handicapované děti, které nezvládnou, protože mimo
jiné na to nejsou odborně proškoleni a vzděláni.
Můj závěr: Češi jsou líní si ověřovat a vyhledávat pravdivé
informace a ve samosprávě měst a obcí a na ministerstev panuje zřejmě
nehorázný chaos a šlendrián.
Tato země není pro chytrý...
Vytisknout